Jag köpte en Ngenic tune lite på chans till min Stiebel Eltron WPL13 luft/vatten VP. Det stod på Ngenics hemsida att den inte stöds fullt ut, jag tänkte vi testar och ser vad som inte fungerar och om man kan fixa till något själv för att få det att fungera...
Det som inte fungerar verkar vara utetemperaturen, den står ständigt på mellan 50-55 grader i appen, på värmepumpens skärm står det rätt temperatur.
Jag fick svar från Ngenic (snabbt och bra support):
- Vi har provat köra med detta värmesystem ett par gånger tidigare och har tyvärr inte alltid gått bra. Det är avläsningen av utegivaren som inte blir stabil med mätspänningen från värmesystemet tror vi.


Är det någon här som har någon ide om vad jag kan testa att göra för att kanske få det att lira?

Tusen tack så länge...
 
Hej!

Har du löst det på något sätt? Har samma pump och funderar på hur jag kan styra den smart.

mvh
Petter
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.