Hej.

Jag tänkte återställa min värmepump efter att Ngenic bytt ägare och jag inte har lust att betala någon månadskostnad.

Jag har en innegivare som jag kopplade ur vid installationen och såklart tog jag inga bilder på hur kablarna satt tidigare.

Hoppas på att någon av er har vetskap om hur de ska sitta.

Elektrisk kopplingslåda med lösa blå och vita kablar och ett kretskort monterat inuti en plastbehållare på en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand!

Mvh Linus
 
  • Gilla
zapiens
  • Laddar…
Bara färgen på trådarna säger ingenting.

Hur är det kopplat i andra änden?
 
Tack för svaret! Här kommer bild på andra änden.

Kretskort med terminalblock och kabelanslutningar märkta GT1-GT5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är en bild från manualen
Diagram över plintkort för externa kopplingar, med anslutningar för retur radiator, utegivare, varmvatten, shunt, och rums givare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Turkos+lila (GT5) kopplas till J25 på rumsgivaren.
Blå+vit (Summa Larm) kopplas till J39 på rumsgivaren, har ej koll på om den är polaritetskänslig eller om det är växelspänning.
 
  • Gilla
Bangan och 1 till
  • Laddar…
Toppen Demmpa, det gjorde susen!

Temperaturinställning på display visar "Rum GT5", "Börv 21,0°", "Nuv 23,8°", med strömbrytare och pilar runt skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack ska du ha för hjälpen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.