Det är inte innehållet som är det intressanta. Det är beteendet. Och det talar tyvärr sitt tydliga språk.Lime113 skrev:
Men tack för att du leta fram den gamla tråden och uppmärksammade alla här på det hela
Vad skulle du betala? Jag köpte den för 2200kr.K kniv skrev:Luktar skumrask här också. Skrivit med personen men verkar finnas en viss ovilja mot att avsluta affären, vilket man normalt inte brukar uppleva med andra som faktiskt vill sälja sina prylar. Och nu är profilsidan begränsad, det var den inte innan. Kan i princip bara betyda att man har något att dölja och vill undvika att folk ska få mer info som tyder på scam
Jo och jag erbjöd honom det han ville ha, och gick med på de villkor han hade utan att förhandla. Bad om telefonnummer för Swish fyra gånger utan att han bemötte det i efterföljande svar. Så agerar inte riktigt en seriös försäljare. Vill gärna tro att jag har fel då jag generellt vill tro gott om folk, men det är mycket som inte stämmer här.F fsn skrev:
Ser inte riktigt vilka incitament du har här, har allt gått rätt och riktigt till så borde väl säljaren kunna stå upp för det.
Men grattis till ett bra köp för din del.
Nej, naturligtvis inte. Jag har inte betalat heller då jag sa att Swish är ok om jag får ett registrerat telefonnummer, en adress och att allt matchar. Jag antar att det var svårt att uppbringa. Klart det var scam. Vet inte om det var det faktum att du avslöjade scammen i tråden som fick säljarn att skjuta ut sig eller om det blev svårt att få fram ett rimligt Swishnummer.Lime113 skrev:
Redigerat:
Är du inte lite onödigt dum å-naiv tycker du? Hur uppenbar kan en Scam bli? Om du fått ett nummer att Swisha, hade du bara gjort det utan betänkligheter eller minsta kontroll? De som säger att man vill tro gott om folk har jag svårt att förstå, dom säger det ofta på ett sätt som att det skulle vara en synnerligen god egenskap och klappar sig lite på axeln.K kniv skrev:Jo och jag erbjöd honom det han ville ha, och gick med på de villkor han hade utan att förhandla. Bad om telefonnummer för Swish fyra gånger utan att han bemötte det i efterföljande svar. Så agerar inte riktigt en seriös försäljare. Vill gärna tro att jag har fel då jag generellt vill tro gott om folk, men det är mycket som inte stämmer här.
Ser inte riktigt vilka incitament du har här, har allt gått rätt och riktigt till så borde väl säljaren kunna stå upp för det.
Men grattis till ett bra köp för din del.
Jag har blivit blåst en gång, det var bara 450 spänn eller nåt sånt. Jag hade dock telefonnummer och adress till spolingen som bodde hos mamma. Han hade inte räknat med att jag skulle kontakta mamma så han lovade att döda mig eller nåt annat för han fick skäll av mamma. lång historia kort, 3-4 månader senare hämtade jag oanmäld mina pengar av en hulkande 16-17åring som var livrädd.
Redigerat:
Klicka här för att svara