T
Jag skall även lägga in ett vilkor i min Nexa Bridge att den skall endast slås på om det är under 3 grader ute, genom min NBA-001, MEN endast mellan 06-08 på morgonen på vardagar, men jag förstår inte hur man lägger in det så att det gäller mellan vissa tider?

Någon som kan förklara?

T
E etompau skrev:
Du sätter mottagaren i upplärningsläge på korrekt sätt? (tryck på knappen tills dioden blinkar släpp och tryck på fjärrkontrollen)
Ja absolut, jag får den att fungera med fjärrkontrollen. Men min Nexa Bridge vill inte lägga till den.

Prövade alla Nexa enheter jag kunde, tryckte på upplärningsknappen tills den började blinka... sedan skall den klicka 2 ggr när det mottagit koderna från Nexan, vilket den ej gör...

T Thomas' skrev:
Ja absolut, jag får den att fungera med fjärrkontrollen. Men min Nexa Bridge vill inte lägga till den.

Prövade alla Nexa enheter jag kunde, tryckte på upplärningsknappen tills den började blinka... sedan skall den klicka 2 ggr när det mottagit koderna från Nexan, vilket den ej gör...
OK, då låter det ju som det är något knas med Bridge. Där har jag tyvärr inget att tillföra.

BigR
T Thomas' skrev:
Hur är räckvidden? Kör du din med Nexa Bridge?
Bridgen sitter mitt i kåken och når över hela tomten, 920m2.

T
BigR BigR skrev:
Bridgen sitter mitt i kåken och når över hela tomten, 920m2.
Ok, härligt!

Har du koll på om jag vill köra denna på mån-fre tex, skall jag då ange under vilkor>tid>veckodag>lika med 1 på samtliga dagar? Skall nämligen lägga till vilkor för utetemp, så kan inte köra vanligt schema...

BigR
Jag kör på schema. Men under Automationer kan du väl välja exakta veckodagar?

T
BigR BigR skrev:
Jag kör på schema. Men under Automationer kan du väl välja exakta veckodagar?
Ja, jag vill att motorvärmaren skall triggas av utetempen som anges av min termometer, så om det är under 3 grader ute skall motorvärmaren slå igång mellan 06:30-08:00 på mån-fre.

Tror jag angett korrekt för tiden:

Klockan:
är över 06:30 samt är under 08:00

Men dagarna blir jag osäker på, man går in på veckodagar. Mån är 1, tis 2, ons 3 osv... Men om jag då klickar på måndag så får jag sedan massor av vilkor, är lika med 1, är inte lika med 1, är under 1 osv osv... Även om jag väljer tis så får jag samma vilkor, är lika med 1, är inte lika med 1 osv osv...

Vad är måndag=sant? Skall jag då välja alla dagar och sedan välja: Är lika med 1?

Det går liksom inte bara att bocka i vilka dagar jag vill köra automationen på...

T
Kom på det själv. Fredag är 5, då är alltså villkoret för mån-fre= är lika med 5 eller under.

• Gilla
BigR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.