Jag skall även lägga in ett vilkor i min Nexa Bridge att den skall endast slås på om det är under 3 grader ute, genom min NBA-001, MEN endast mellan 06-08 på morgonen på vardagar, men jag förstår inte hur man lägger in det så att det gäller mellan vissa tider?
Någon som kan förklara?
Någon som kan förklara?
Ja absolut, jag får den att fungera med fjärrkontrollen. Men min Nexa Bridge vill inte lägga till den.E etompau skrev:
Prövade alla Nexa enheter jag kunde, tryckte på upplärningsknappen tills den började blinka... sedan skall den klicka 2 ggr när det mottagit koderna från Nexan, vilket den ej gör...
OK, då låter det ju som det är något knas med Bridge. Där har jag tyvärr inget att tillföra.T Thomas' skrev:
Ja, jag vill att motorvärmaren skall triggas av utetempen som anges av min termometer, så om det är under 3 grader ute skall motorvärmaren slå igång mellan 06:30-08:00 på mån-fre.BigR skrev:
Tror jag angett korrekt för tiden:
Klockan:
är över 06:30 samt är under 08:00
Men dagarna blir jag osäker på, man går in på veckodagar. Mån är 1, tis 2, ons 3 osv... Men om jag då klickar på måndag så får jag sedan massor av vilkor, är lika med 1, är inte lika med 1, är under 1 osv osv... Även om jag väljer tis så får jag samma vilkor, är lika med 1, är inte lika med 1 osv osv...
Vad är måndag=sant? Skall jag då välja alla dagar och sedan välja: Är lika med 1?
Det går liksom inte bara att bocka i vilka dagar jag vill köra automationen på...
Klicka här för att svara