Så fick jag hem min lilla leksak på Posten idag. Inkopplad på router som var snäll och släppte igenom kommunikationen. Lätt att installera och sedan var det bara att gå runt och programmera med hjälp av Nexa-appen. Jag har lite blandade Nexa-mottagare men alla var med på noterna. Nu är det iofs enbart av- och påfunktioner som testats men allt funkar, även via 3G.
Nästa steg blir att beställa några puckar till fast belysning, som taklampor t.ex. Jag har också några utomhusmottagare som legat och väntat på nåt vettigt att göra, så nu blir det trädgårdsbelysning, fontän och ev motorvärmare (fast det har jag ju inte på bilen
Jag vet att Nexa tidigare haft en del problem med sin server men hoppas det är åtgärdat så att jag slipper omstart/programmering. Nästa steg blir att ladda ner app till frugans mobil så att hon kan sköta belysningen automatiskt, tidigare har det varit hon som gått runt och släckt. Borde ju ligga bra till efter det
Nästa steg blir att beställa några puckar till fast belysning, som taklampor t.ex. Jag har också några utomhusmottagare som legat och väntat på nåt vettigt att göra, så nu blir det trädgårdsbelysning, fontän och ev motorvärmare (fast det har jag ju inte på bilen
Jag vet att Nexa tidigare haft en del problem med sin server men hoppas det är åtgärdat så att jag slipper omstart/programmering. Nästa steg blir att ladda ner app till frugans mobil så att hon kan sköta belysningen automatiskt, tidigare har det varit hon som gått runt och släckt. Borde ju ligga bra till efter det
😳😱 Morsning och goodbye, androiden tålde inte de senaste tilläggen så nu funkar inget på frugans mobil. Äpplet fungerar finfint, ingen fallfrukt här inte😎
Tillbaka på ruta 1 på regeringsnivå dock. Har fått respit till i morgon...
Tillbaka på ruta 1 på regeringsnivå dock. Har fått respit till i morgon...
Intressant med någon som använder denna produkt. http://www.nexa.se/NEXA-Gateway.htm
Har endel Nexabrytare i två fastigheter & funderat på TelldusLive eller NexaGateway. Men då jag kör med WP8 så är det NexaGateway som ligger närmast till hands. Det finns dock en köpe app som heter SmartHome som gör att man ska kunna styra TelldusLive med WP8.
Vad säger du om funktionalitet & helhetsintryck av denna Nexa-Gateway? Har läst lite olika omdömen på andra ställen.
Har endel Nexabrytare i två fastigheter & funderat på TelldusLive eller NexaGateway. Men då jag kör med WP8 så är det NexaGateway som ligger närmast till hands. Det finns dock en köpe app som heter SmartHome som gör att man ska kunna styra TelldusLive med WP8.
Vad säger du om funktionalitet & helhetsintryck av denna Nexa-Gateway? Har läst lite olika omdömen på andra ställen.
Än så länge är jag väldigt nöjd. Inkoppling, inloggning utan problem. Appen hade jag redan förberett och sedan var det enkelt att "para" de olika mottagarna. Manualen på nätet (och i appen) är enkel att följa känns det som även om jag inte provat timer/ sekvenser ännu. Vi jobbar väldigt olika tider på dygnet så det kan behövas många sekvenser, just nu räcker det med av/på. Jag har enbart stickproppar än så länge men planerar för mottagare till fast belysning. Det finns ju fjärrkontroller i paketen och de ska få ligga framme i olika rum men bara kunna styra punkterna i just det rummet.frav skrev:
Frugan är också väldigt nöjd med mobilappen
Det som nämns här i Omdömen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1669493
Är det "barnsjukdomar" som är fixade tycker ni?
Är det "barnsjukdomar" som är fixade tycker ni?
Lite diffus kritik, kanske?
"Outvecklad"? På vilka områden, vilka förväntade funktioner fattas/behöver förbättras? På appen finns en flik om energiförbrukning som inte är i funktion men som de tydligen jobbar på.
"Buggig" gäller ju appen, men för min del (iPhone 4S) är det klockrent.
"Gränssnitt"? Antar att det är vad man ser på skärmen typ
Jag kan inte webbdesign men det är logiskt och lätthanterligt.
Android-appen känns svagare än iPhone, har inte försökt redigera utan bara låtit den ladda ner databasen från webmanager. Problemet jag beskrev var mera av tidskaraktär, det tog inte många minuter efter jag lämnat den till frugan innan den var uppdaterad/igång men då hade jag hunnit lägga mig.
Timer/sekvens har inte testats men i manualen ser det ut att kunna genomföras, får se om jag testar nåt senare.
Prisbilden är inte helt avskräckande heller, under 2 500:- för mina enheter.
"Outvecklad"? På vilka områden, vilka förväntade funktioner fattas/behöver förbättras? På appen finns en flik om energiförbrukning som inte är i funktion men som de tydligen jobbar på.
"Buggig" gäller ju appen, men för min del (iPhone 4S) är det klockrent.
"Gränssnitt"? Antar att det är vad man ser på skärmen typ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan inte webbdesign men det är logiskt och lätthanterligt.
Android-appen känns svagare än iPhone, har inte försökt redigera utan bara låtit den ladda ner databasen från webmanager. Problemet jag beskrev var mera av tidskaraktär, det tog inte många minuter efter jag lämnat den till frugan innan den var uppdaterad/igång men då hade jag hunnit lägga mig.
Timer/sekvens har inte testats men i manualen ser det ut att kunna genomföras, får se om jag testar nåt senare.
Prisbilden är inte helt avskräckande heller, under 2 500:- för mina enheter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
