Nissens
H Harald Blåtumme skrev:
Det enda viktiga vad gäller solcellsinstallationer är att man ser till att de levererar mest när man har användning för elen, via tvätt,tork disk etc effektkrävande prylar. Rätt enkelt.
Problemet med det resonemanget är att tvätt/disk etc inte är speciellt energikrävande, de står för en mycket liten del av elförbrukningen.
Det som drar mest för de flesta är uppvärming av bostad och tappvarmvatten. Solceller ger som minst när man behöver mest el. På vinterhalvåret…

”Rätt enkelt” 😉
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Problemet med det resonemanget är att tvätt/disk etc inte är speciellt energikrävande, de står för en mycket liten del av elförbrukningen.
Det som drar mest för de flesta är uppvärming av bostad och tappvarmvatten. Solceller ger som minst när man behöver mest el. På vinterhalvåret…

”Rätt enkelt” 😉
Saknar fortfarande länkar till de som säger sig ha 3-4 års återbetalningstid som du har tjatat om.
 
Nissens
U uplj skrev:
Saknar fortfarande länkar till de som säger sig ha 3-4 års återbetalningstid som du har tjatat om.
Jag har svarat redan och förklarat för dig vad jag grundade det på. Du får använda din tumme själv och skrolla i tråden som alla andra.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag har svarat redan och förklarat för dig vad jag grundade det på. Du får använda din tumme själv och skrolla i tråden som alla andra.
Ursäkta men hör det inte till god ton att länka referenser när man påstår något?
Ditt ansvar (tycker jag) att bevisa vad du framställer som sanning.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
F
U uplj skrev:
Ursäkta men hör det inte till god ton att länka referenser när man påstår något?
Ditt ansvar (tycker jag) att bevisa vad du framställer som sanning.
#397 @Nissens hävdar att det det påstås förekomma siffror på avbetalning på 3-4år

#402 @uplj efterfråga referenser på det

#408 @uplj påminner @Nissens att påståendet fortfarande inte är bevisat.

#409 @Nissens ÄNDRAR sig och nu är det alla som säger sig ha betalat 125000kr och tjänar 20-30kkr/år och detta får då @Nissens till 4-5år. Räknar man helt rakt så blir det 4,16-6,25år men att runda av hörnen så det passar en själv är lite av @Nissens paradgren så det får passera. Inga referenser eller länkar presenteras.

#411@uplj drar den nyktra slutsatsen att det kanske var så att @Nissens faktiskt inte hade några länkar eler referenser till "3-4år". Inget svar från @Nissens

#422 @uplj efterfrågar åter igen referenser från @Nissens

#423 @Nissens svarar att han redan har svarat på det, vi vet förvisso att detta inte på något sätt är sant. @Nissens har i vanlig ordning bara snackat skit och inte verifierat sina påhittade och friserade siffror på något sätt.

@Nissens Fram med länkarna till alla som påstås betala sina solceller på 3-4år.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 7 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
#397 @Nissens hävdar att det det påstås förekomma siffror på avbetalning på 3-4år

#402 @uplj efterfråga referenser på det

#408 @uplj påminner @Nissens att påståendet fortfarande inte är bevisat.

#409 @Nissens ÄNDRAR sig och nu är det alla som säger sig ha betalat 125000kr och tjänar 20-30kkr/år och detta får då @Nissens till 4-5år. Räknar man helt rakt så blir det 4,16-6,25år men att runda av hörnen så det passar en själv är lite av @Nissens paradgren så det får passera. Inga referenser eller länkar presenteras.

#411@uplj drar den nyktra slutsatsen att det kanske var så att @Nissens faktiskt inte hade några länkar eler referenser till "3-4år". Inget svar från @Nissens

#422 @uplj efterfrågar åter igen referenser från @Nissens

#423 @Nissens svarar att han redan har svarat på det, vi vet förvisso att detta inte på något sätt är sant. @Nissens har i vanlig ordning bara snackat skit och inte verifierat sina påhittade och friserade siffror på något sätt.

Så @Nissens Fram med länkarna till alla som påstås betala sina solceller på 3-4år.
Imponerande efterforskningar!!!!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
#397 @Nissens hävdar att det det påstås förekomma siffror på avbetalning på 3-4år

#402 @uplj efterfråga referenser på det

#408 @uplj påminner @Nissens att påståendet fortfarande inte är bevisat.

#409 @Nissens ÄNDRAR sig och nu är det alla som säger sig ha betalat 125000kr och tjänar 20-30kkr/år och detta får då @Nissens till 4-5år. Räknar man helt rakt så blir det 4,16-6,25år men att runda av hörnen så det passar en själv är lite av @Nissens paradgren så det får passera. Inga referenser eller länkar presenteras.

#411@uplj drar den nyktra slutsatsen att det kanske var så att @Nissens faktiskt inte hade några länkar eler referenser till "3-4år". Inget svar från @Nissens

#422 @uplj efterfrågar åter igen referenser från @Nissens

#423 @Nissens svarar att han redan har svarat på det, vi vet förvisso att detta inte på något sätt är sant. @Nissens har i vanlig ordning bara snackat skit och inte verifierat sina påhittade och friserade siffror på något sätt.

Så @Nissens Fram med länkarna till alla som påstås betala sina solceller på 3-4år.
När du ändå är igång kan du ju klistra in inlägget som påstod att hen tjänade 25-30tkr per år på solcellerna. Du råkade missa det?
 
Nissens Nissens skrev:
När du ändå är igång kan du ju klistra in inlägget som påstod att hen tjänade 25-30tkr per år på solcellerna. Du råkade missa det?
Du svarar fortfarande inte på min fråga. Ska jag utgå från att du ”killgissade” (läs ljög)?
 
Nissens
U uplj skrev:
Imponerande efterforskningar!!!!
Synd att inläggen med påståenden om intjäningar på solcellerna inte var med, det var väl inte lika intressant att ta med dem av någon anledning. 😊
Med dem så hade bilden blivit komplett. 😀
 
Nissens Nissens skrev:
Synd att inläggen med påståenden om intjäningar på solcellerna inte var med, det var väl inte lika intressant att ta med dem av någon anledning. 😊
Saknar fortfarande länkar till det du påstod. Ursäkta att jag är tjatig men det är svårt att ha en diskussion när en person påstår något men sedan visar det sig att hen inte kan underbygga sitt påstående.
 
Nissens
U uplj skrev:
Du svarar fortfarande inte på min fråga. Ska jag utgå från att du ”killgissade” (läs ljög)?
Att du väljer att inte ta med det när du ändå gräver i tråden är ju ditt problem. Eftersom du lagt så mycket energi på att leta så har du medvetet valt bort det som inte passar ditt syfte. Rätt trist.
Jag har inget behov av att övertyga någon om något, men du har tydligen en agenda eftersom du så tydligt utelämnar information.

Man undrar ju vad det är som driver dig, för det verkar vara känsligt.

Det enda som hedrar dig är att du nöjde dig med att påstå att återbetalningstiden är 6 år för dig, vilket alla vet att du inte kan ha en aning om idag.
 
Nissens Nissens skrev:
När du ändå är igång kan du ju klistra in inlägget som påstod att hen tjänade 25-30tkr per år på solcellerna. Du råkade missa det?
#409 det var du som skrev det.
 
Nissens
U uplj skrev:
#409 det var du som skrev det.
Tänkte mer på den som skrev det innan dess. 😊
 
F fsn skrev:
Med solcellerna är pengarna faktiskt investerade i en form av en fast monterad pryl,
Det är ju precis det jag säger: Det är en investering, vilket inte är samma sak som "att ligga ute med pengar". Varför måste just solceller ha en återbetalningstid på 5 år, när inte ett nytt kök, en bil, en semesterresa eller en pool behöver ha det?
 
  • Haha
Mikael Karlsson4999
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:
Att du väljer att inte ta med det när du ändå gräver i tråden är ju ditt problem. Eftersom du lagt så mycket energi på att leta så har du medvetet valt bort det som inte passar ditt syfte. Rätt trist.
Jag har inget behov av att övertyga någon om något, men du har tydligen en agenda eftersom du så tydligt utelämnar information.

Man undrar ju vad det är som driver dig, för det verkar vara känsligt.

Det enda som hedrar dig är att du nöjde dig med att påstå att återbetalningstiden är 6 år för dig, vilket alla vet att du inte kan ha en aning om idag.
Nissens Nissens skrev:
Synd att inläggen med påståenden om intjäningar på solcellerna inte var med, det var väl inte lika intressant att ta med dem av någon anledning. 😊
Med dem så hade bilden blivit komplett. 😀
Nissens Nissens skrev:
När du ändå är igång kan du ju klistra in inlägget som påstod att hen tjänade 25-30tkr per år på solcellerna. Du råkade missa det?
Intressant strategi, att bemöta fakta med att den är icke komplett och då felaktig. Faktum kvarstår, fram med länkarna då.... till dess får du nog leva med att din röv i tjära och fjädrar.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.