6 350 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Nedgrävda elledningar
Det är EON som är din motpart. Har du fått kontakt med en person på EON så håll dig till denne, ta namn, tel-nummer och mailadress.piece skrev:
Det är sedan EON:s sak att ta sin underleverantör i örat. Ge EON lite tid att sköta detta, 1-2 dagar. Se sedan till att någon från EON med mandat att fatta beslut om saker och ting kommer ut så ni tillsammans får gå igenom alltihop.
Skäll eller "tjöta" inte på gubbarna som gräver, meddela bara neutralt att du inte är sådär överdrivet nöjd med vad de åstadkommit och att du kontaktat EON i ärendet.
Tar du bara det hela lungt, metodiskt och envist så kommer det nog att lösa sig.
Nåväl, idag efter studier av tomtkartor blev jag uppringd av underentrepenören som hade en hel del ångest... Snyggt och prydligt ordnat så jag kommer åt mitt garage nu 
Dessutom skulle de skicka över papper så jag kan få ersättning för detta tilltag.
Dessutom skulle de skicka över papper så jag kan få ersättning för detta tilltag.
Moderator
· Stockholm
· 57 831 inlägg
Bara nyfiken: Betyder detta att du slipper få ledningarna på tomten? Eller "bara" att de betalar för åverkan?
Att dömma av bilderna så har de ju gåt onödigt nära huset, oavsett om de är på din tomt eller ej.
Att dömma av bilderna så har de ju gåt onödigt nära huset, oavsett om de är på din tomt eller ej.
Jag kan välja faktiskt, låt kablarna ligga mot en högre ersättning alt flytt av ledningar.hempularen skrev:
Och om du behöver dränera om i framtiden då? Då ser du nog inte så glad ut att du tog den lite högre ersättningen nu. Nä se till att få saker och ting gjorda på rätt sätt, så ångrar du dig inte om några år.
Fundera också på om du inte behöver ha någon ny egen kabel grävd någonstans på gården, till garaget eller nåt annat. Så får dom fixa det åt dig för "sveda och värk".
Eller kanske gräva in fiber åt dig, om dom nu har det med sig i diket.
Eller kanske gräva in fiber åt dig, om dom nu har det med sig i diket.
Mm, tänkvärt, ska höra lite med dem då vi fortfarande inte är riktigt överensbax skrev:
Klicka här för att svara