499 läst ·
2 svar
499 läst
2 svar
Hur djupt ligger elledningar i taket?
Jag undrar hur djupt ungefär elledningar ligger i taket?
Huset är ett flerfamiljshus byggt 2014, betong.
Skall montera brandvarnare.
Med vänlig hälsning
Pelle
Huset är ett flerfamiljshus byggt 2014, betong.
Skall montera brandvarnare.
Med vänlig hälsning
Pelle
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Är nog svårt att svara generellt. Är det prefab brukar det väl vara en 3,4,5 cm in iaf ?P Pelle333 skrev:
Det bästa är väl om du använder regel-/eldetektor om du är osäker?
Men för en brandvarnare bör man ju inte behöva borra mer än 2-3 cm in, och det torde vara ok.
Tack så mycket för svaret.klaskarlsson skrev:
Med vänlig hälsning
Pelle
Klicka här för att svara