Jag undrar hur djupt ungefär elledningar ligger i taket?
Huset är ett flerfamiljshus byggt 2014, betong.
Skall montera brandvarnare.

Med vänlig hälsning

Pelle
 
P Pelle333 skrev:
Jag undrar hur djupt ungefär elledningar ligger i taket?
Huset är ett flerfamiljshus byggt 2014, betong.
Skall montera brandvarnare.

Med vänlig hälsning

Pelle
Är nog svårt att svara generellt. Är det prefab brukar det väl vara en 3,4,5 cm in iaf ?
Det bästa är väl om du använder regel-/eldetektor om du är osäker?

Men för en brandvarnare bör man ju inte behöva borra mer än 2-3 cm in, och det torde vara ok.
 
  • Gilla
Pelle333
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Är nog svårt att svara generellt. Är det prefab brukar det väl vara en 3,4,5 cm in iaf ?
Det bästa är väl om du använder regel-/eldetektor om du är osäker?

Men för en brandvarnare bör man ju inte behöva borra mer än 2-3 cm in, och det torde vara ok.
Tack så mycket för svaret.


Med vänlig hälsning

Pelle
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.