Min bror har en Technicolor router. Från baksidan av den går det en nätverkskabel till en Motorola tvbox.
Sträckan är ca 5 m och tyvärr är den tvungen att ligga i vägen på golvet.
Finns det någon mackapär där man ställer en sändare vid Technicolorn, pluggar in nätverkskabeln från routern där och skickar till en mottagare vid Motorolan och pluggar in en nätverkskabel från mottagaren in i tvboxen.
Allt trådlöst och gör att det går att titta på tv problemfritt och för att slippa kabeln. . Finns det något enkelt system?
Tack på förhand för svar.
Sträckan är ca 5 m och tyvärr är den tvungen att ligga i vägen på golvet.
Finns det någon mackapär där man ställer en sändare vid Technicolorn, pluggar in nätverkskabeln från routern där och skickar till en mottagare vid Motorolan och pluggar in en nätverkskabel från mottagaren in i tvboxen.
Allt trådlöst och gör att det går att titta på tv problemfritt och för att slippa kabeln. . Finns det något enkelt system?
Tack på förhand för svar.
En längre nätverkskabel, jag har en 15 meters cat6 som gör att den räcker runt rummet med råge, ingenting på golvet.
Jag har också en gammal Asus router i client mode för att koppla in en ethernet- kablad printer på andra våningen i ett betonghus, funkar perfekt det också.
Jag har också en gammal Asus router i client mode för att koppla in en ethernet- kablad printer på andra våningen i ett betonghus, funkar perfekt det också.
Redigerat:
Fast den boxen kan väl spela in, så det är kanske en funktion som en ny box inte har och som dessutom kanske blir unicast.J Jocke Best skrev:
Det finns lösningar med den funktionalitet som efterfrågas, t.ex. Arris VAP 3402.
Klicka här för att svara