C cpalm skrev:Fullt möjligt, men vet du att det är kopplat så att skymningsreläet skall tända just den belysningen?
Är det ett sådant skymningsrelä där allt sitter på fasaden, eller sitter det i elcentralen?
Ibland finns motsvarande funktioner på skymningsreläet på/av/auto + att man kan testa att pillra lite på inställningen för känslighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nissens skrev:
Hur kan man rekommendera Plejd om man inte anser att astrour är en bra lösning?Nissens skrev:
Jösses, jag rekommenderar ju skymningsrelä, men andra föreslår diverse system som kräver en del teknikintresse av användaren. Jämfört med de systemen rekommenderar jag Plejd.jbr skrev:
Men som sagt, skymningsrelä är den bästa lösningen. Ett sådant kan man även med fördel ansluta till Plejd, så kan man styra mycket på ett enkelt sätt utgående från skymningsreläet.
Har faktisk löst problemet. Skruvade av locket på skymnings reläet. Där finns då en liten skruv som reglerar on och off. Den stod i läge off. Så det var bara att skruva den till on. Och allt fungerar som jag ville.
Tack för alla goda/dåliga råd
Tack för alla goda/dåliga råd
Klicka här för att svara