Hej!
I vår elcentral sitter ett tidrelä som styr utebelysningen med fasta tider. Vilket innebär att nu tänds lamporna ca 19 och släcks 23. Korkat eftersom dom inte behöver vara tända när det är ljust. Samtidig finns en rörelsesensor utmed gatan som tänder även på natten. Släcks igen efter 20sekunder. På andra sidan av huset sitter ett skymningsrelä, som kanske inte fungerar.
Jag vill ha utebelysning tänd hela natten.
Hur gör jag utan att anlita en elektriker?
 
C
K Kenth Svensson1 skrev:
Hur gör jag utan att anlita en elektriker?
Vad är det för tidrelä som sitter där nu? Bild?
 
A
Det är ju ljust dygnet runt nu så det går ju slå av den gruppen fram till när det börjar bli mörkt ute.

Skymningsreläet kan du enkelt testa genom att täcka över det och sätta tiduret i forcerat läge. Då ska det tända. När du tar bort det du täcker skymningsreläet med ska det slockna.

Det kan dock vara en liten fördröjning beroende på produkt.
 
Vet inte hur jag skall koppla bort tiduret. Kan inte heller slå från säkringen för då lyser inget
 
K Kenth Svensson1 skrev:
Vet inte hur jag skall koppla bort tiduret. Kan inte heller slå från säkringen för då lyser inget
Bild på uret som inte går att programmera om?
 
useless useless skrev:
Bild på uret som inte går att programmera om?
 
  • Elcentral med flera automatsäkringar, en jordfelsbrytare och en digital timer, monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Timer på en elcentral med digital skärm visar tiden 18:30, omgiven av blå knappar och brytare i en vit ram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Tryck på "Menu" tills du kommer till "manuel" och välj "perm av" eller "perm på".


[länk]
Fungerar inte. Kommer bara till automatik sedan studsar den tillbaka till ursprungliga bilden
 
  • Gilla
Martin Lundmark
  • Laddar…
K Kenth Svensson1 skrev:
Fungerar inte. Kommer bara till automatik sedan studsar den tillbaka till ursprungliga bilden
Har du provat det här?


Uppvisning av instruktioner för att ställa in manuell och permanentkoppling på en enhet med knappar Kanal C1 och C2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har du provat det här?


[bild]
Hittade nu perm av. Tryckte då ok. Så får vi se vad som händer ikväll. Tack för hjälpen så länge
 
  • Gilla
Nick 72
  • Laddar…
Börja inte byta lampor, köp ett astrour istället och byt ditt nuvarande tidur.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Börja inte byta lampor, köp ett astrour istället och byt ditt nuvarande tidur.
Fast TS undrade ju vad som kunde göras utan att anlita en elektriker. Då finns inte så många alternativ.
 
  • Gilla
Plupp 815097 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Då finns inte så många alternativ.
Jag kan nog tänka mig några...
 
  • Älska
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Byta lampor är inte aktuellt
Det som hände igår var att belysningen inte tändes, däremot tändes dom när någon passerade på gatan.
Varför tändes inte lamporna med skymningsreläet?
Kan det vara kass?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.