7 048 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Natriumperkarbonat - guds gåva till altanregöringen
Fick sidan kan inte visas innan jag frågade men nu fungerade det bättre 😊T tripptrapp skrev:
Tolkar det som det inte är skadligt för växtlighet (gräs) i anslutning till trät?
Har du testat gnugga in det med pcl6? Latmasken tycker såklart det är enklare än att skrubba för hand.
Du behöver inte "gnugga det" bara sprida ut det med skurborste, sedan måste du ta bort allt äckel efter 20 minuter och det kräver PCL6 eller handkraft-skurborste+vatten. Du kan säkert sprida ut det med spruta också. Men inte med PCL6 då kommer du att stänka bort det bara. Att lägga ut det är jättelite jobb, det är att gnugga bort det sedan med PCL6 eller vad du nu har som är jobbigt. Att bara spola med slang räcker inte, det är seg gegga.blaxx skrev:
Jag la på Jula taktvätt dagen efter också med mopp spätt 1:5 som är typ samma sak som grönfritt men till en bråkdel av priset. bensyl-C12-16-alkyldimetyl,bensalkonklorid, är det aktiva ämnet. När det torkat och ligger som ett salt på trät är det inte farligt för människor. Ska slippa svartmögel och grönalger som jag lätt får på vissa ställen.
Nu känner jag att jag har "science the shit" ur mitt trädäck för denna säsong.
Produkter som diskuteras: "taktvätt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 398 kr inkl moms
Läs mer
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...nning-och-rengoring/rengoring/takrent-020977/ rätt säker på att det är denna.P Paxman skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden