Finns det nåt bra ställe att beställa detta på? Har drygt 120m2 altan jag vill testa detta på.

blaxx blaxx skrev:
Finns det nåt bra ställe att beställa detta på? Har drygt 120m2 altan jag vill testa detta på.
Länk i första inlägget

• Gilla
blaxx
  • Laddar…
T tripptrapp skrev:
Länk i första inlägget
Fick sidan kan inte visas innan jag frågade men nu fungerade det bättre 😊

Tolkar det som det inte är skadligt för växtlighet (gräs) i anslutning till trät?

Har du testat gnugga in det med pcl6? Latmasken tycker såklart det är enklare än att skrubba för hand.

blaxx blaxx skrev:
Fick sidan kan inte visas innan jag frågade men nu fungerade det bättre 😊

Tolkar det som det inte är skadligt för växtlighet (gräs) i anslutning till trät?

Har du testat gnugga in det med pcl6? Latmasken tycker såklart det är enklare än att skrubba för hand.
Du behöver inte "gnugga det" bara sprida ut det med skurborste, sedan måste du ta bort allt äckel efter 20 minuter och det kräver PCL6 eller handkraft-skurborste+vatten. Du kan säkert sprida ut det med spruta också. Men inte med PCL6 då kommer du att stänka bort det bara. Att lägga ut det är jättelite jobb, det är att gnugga bort det sedan med PCL6 eller vad du nu har som är jobbigt. Att bara spola med slang räcker inte, det är seg gegga.

Jag la på Jula taktvätt dagen efter också med mopp spätt 1:5 som är typ samma sak som grönfritt men till en bråkdel av priset. bensyl-C12-16-alkyldimetyl,bensalkonklorid, är det aktiva ämnet. När det torkat och ligger som ett salt på trät är det inte farligt för människor. Ska slippa svartmögel och grönalger som jag lätt får på vissa ställen.

Nu känner jag att jag har "science the shit" ur mitt trädäck för denna säsong.

• Gilla
blaxx och 1 till
  • Laddar…
T tripptrapp skrev:
Jag la på Jula taktvätt
Har du länk till den? Hittade några olika när jag sökte, varav flera verkar vara utgångna ur sortimentet. 🤔

• Screenshot 2026-08-04 at 14.10.56.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.