wildeside wildeside skrev:
u är du väll lite väl pessimistisk
Sverige hadde en bra krigsmakt enligt Eddie meduz
En av de få som ens ironiskt ansåg det.
Gjorde personligen en helt bortkastad värnplikt som c-gräsklipp på Berga.
Utbildad fartygs elektriker med 2,5 års sjötid i handelsflottan och fick inte beträda en båt i flottan...

RoTe
MrJay MrJay skrev:
Med dina kommentarer och underbara profilbilden på amerikanska republikaner som utgångspunkt drar jag slutsatsen att du utvandrat eller inte betalar skatt och således lever på oss andra?
Helt fel, det står att jag bor i Uppsala. Jag betalar statlig skatt.

När jag gjorde lumpen fick vi lära oss (vilket är sant) att ju starkare försvar man har, desto mindre är risken att behöva använda det.
Alla länder har en krigsmakt. sin egen eller angriparens, jag föredrar vår egna.
För mig innebär NATO vassare klor och en vaksam katt med vassa klor skrämmer bort eller river ut ögonen på den största räv.
Det är bara när katten blir gammal och tappar tänderna, synen och hörseln som räven tar kommandot.

• Gilla
  • Haha
Husmanskost-ua och 5 till
  • Laddar…
wildeside
RoTe RoTe skrev:
Helt fel, det står att jag bor i Uppsala. Jag betalar statlig skatt.
Ohh trodde du översatt från

New Upsala i Florida🤔 till Uppsala​

• Gilla
MrJay
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Visst låter det trevligt med en Europeisk allians utan behov av Trump men hur realistiskt är det? De flesta EU länder har inget som kan mäta sig med Ryssland och vill inte ens betala de 2.5 % i försvarskostnader som stipuleras i NATO.
Nja, nu ska man inte underskatta oss européer. Vi är tre gånger fler än ryssarna och vi har tio gånger mer pengar. Där är förutsättningarna bra. Men, som.det brukar heta, Enade vi stå, söndrade vi falla.

• Wow
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Som FN, UNESCO, mm? Jag antar att EU står rätt högt på din hatlista.
Oh en lista, do tell. Mer än vad jag visste. Men EU är bra till vissa saker, men när det kommer förordningar om hur jag ska äta och klä mig har det gått lite väl långt. När närmare 60% av alla beslut tas över mitt huvud är det dags att säga nej.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Vad tänker ni, själv hade jag väldigt gärna sett en nordisk försvarsallians fast den borde ha skett för länge sedan, i nuläget anser jag att vårt medlemskap i NATO är en naturlig följd.
NATO skulle vi ha gått med i för länge sedan

• Gilla
Husmanskost-ua och 2 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Vi är "de facto" medlemmar i NATO sedan mycket lång tid, delar centrala kommunikationssystem, deltagit i viktiga samarbetsoperationer/övningar. Deltar som aktiv part i utveckling av avancerade försvarssystem.

Vad vi ser nu är bara ett befästande av redan gjorda vägval över tid sedan typ efterkrigstiden. Så jag ser den senaste cirkusen som en ren formalitet egentligen.
Både och, faktum är att vi nu är fullvärdiga medlemmar och kan räkna med att både ge och få hjälp vid krig.

• Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Natos krigsbudget 2022 är 1232 miljarder dollar.
Rysslands krigsbudget 2024 beräknas till ca 125 miljarder dollar.

Det borde inte vara så svårt att räkna ut vem som borde vara räddast.

RoTe RoTe skrev:
Jag gillar det inte och jag gillar inte hur vissa partier kovände på en sekund utan att väljarna kunde säga något överhuvudtaget. Men jag hoppas att ni är redo att skicka era barn att försvara t.ex. Ungern eller Turkiet...
De skickar ju sina barn till oss

wildeside
P Putte 9497 skrev:
De skickar ju sina barn till oss
Ja men då kallas dom för en tillgång för landet😂
OBS det va ett skämt är inte rasist på något sätt men man måste ha lite humor iaf

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Dåså, hade vi städat upp det sanslösa haveriet som kallas Sveriges finanser hade vi kunnat behålla världens tredje största flygvapen bl.a. Men vi valde att varenda jävla Maj-Britt ska få göra konst till maskar eller sitta och flumma om könsmaktsroller inom sjukvården eller alla jävla bidrag vi lägger ut på att hela världen ska flytta hit osv osv. Den där sista är rolig med, hur många kommer vilja försvara Sverige som nation snart? Andelen etniska svenskar bara sjunker för varje dag och dom som kommer hit väljer alltid sina "hemländers" flaggor så fort det ska firas något, kolla bara studenten hur många olika flaggor det viftas med. Sverige som nation är snart bara en pappersprodukt som omfördelar pengar från närande till tärande.
Detta var en rallarsväng 360 grader som osar högerpopularism och SverigeDemokraterna.
Kanske man bör förbjuda icke-svenska bilar också?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
Detta var en rallarsväng 360 grader som osar högerpopularism och SverigeDemokraterna.
Kanske man bör förbjuda icke-svenska bilar också?
Jag säger bara att jag hatar hur Sverige blivit och jag föraktar dom som låtit det bli så här. Dom som kommit hit har ju inget med det att göra, eller hur?

Jag har varit pro NATO hela livet. Bra svennebanan vaknat. Nu är det bara kärnkraften, Euron och lite andra grejer bananen måste vakna upp till 😂

• Gilla
  • Haha
Husmanskost-ua och 3 till
  • Laddar…
wildeside
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har varit pro NATO hela livet. Bra svennebanan vaknat. Nu är det bara kärnkraften, Euron och lite andra grejer bananen måste vakna upp till 😂
Tja lite kärnvapen kan man alltid tillsätta soppan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.