F
RoTe RoTe skrev:
Ja nu är det ju så, men jag vill inte ha Nato och jag frågade om ni föräldrar insett vad Nato innebär.
Har du övervägt vad det innebär när allt runt Ryssjävlarna är omöjligt att peta på…. Och så finns det Sverige som man skulle kunna ge sig på rätt ordentligt för att testa NATO. Det är en otroligt naiv ingång att inbilla sig att läget just nu och hur det kommer att se ut under minst 10 år till med konstant sämre läge för Ryssland skulle vara aktuellt utan NATO.

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Jag hävdar att vi löper större risk att tvingas strida mot Ryssland nu än före inträdet i Nato. Ni behöver inte hålla med mig, det är det nästan ingen som gör.

• Gilla
lop3r och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du har ingen aning om hur stort vårt skatteslöseri är. Vi bränner skattepengar på all möjlig idiotiskt jävla trams.
Jodå, jag har mina aningar… senast va väl att regeringen hittat 25 st myndigheter som va helt okända… HUR är det ens möjligt?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
RoTe
G Ganescha skrev:
Jodå, jag har mina aningar… senast va väl att regeringen hittat 25 st myndigheter som va helt okända… HUR är det ens möjligt?
Dåså, hade vi städat upp det sanslösa haveriet som kallas Sveriges finanser hade vi kunnat behålla världens tredje största flygvapen bl.a. Men vi valde att varenda jävla Maj-Britt ska få göra konst till maskar eller sitta och flumma om könsmaktsroller inom sjukvården eller alla jävla bidrag vi lägger ut på att hela världen ska flytta hit osv osv. Den där sista är rolig med, hur många kommer vilja försvara Sverige som nation snart? Andelen etniska svenskar bara sjunker för varje dag och dom som kommer hit väljer alltid sina "hemländers" flaggor så fort det ska firas något, kolla bara studenten hur många olika flaggor det viftas med. Sverige som nation är snart bara en pappersprodukt som omfördelar pengar från närande till tärande.

• Ledsen
mikethebik
  • Laddar…
JanneJanne123
Ulltand Ulltand skrev:
De flesta EU länder har inget som kan mäta sig med Ryssland och vill inte ens betala de 2.5 % i försvarskostnader som stipuleras i NATO.
Trodde aldrig jag skulle skriva det här, men där hade ju faktiskt Trump en poäng även om han i sann Trump-anda drog det hela många varv för långt. Om länder har gått med i en försvarsallians, men inte uppnår de kriterier man har kommit överens om, varför ska då USA skynda till deras undsättning?

• Gilla
och en till och 7 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Det hade behövt vara större som neutralt land. Sverige lade 4% av BNP på försvaret under kalla kriget, dubbelt mot Natos nivå.
Det var just det som gjorde att vi nedrustade.
Skattebetalarna tröttnade på att ösa in pengar i ett hål där folk "lekte" bort pengarna.
Personligen vet jag en ubåtsskeppare som åkte vattenskidor efter ubåten och åt & drack väldigt gott på skattebetalarnas bekostnad.

RoTe RoTe skrev:
. Vi bränner skattepengar på all möjlig idiotiskt jävla trams.
Humanitär hjälp kan nog aldrig betraktas som trams..
Men, jo man behöver kolla så att pengarna kommer till rätt ställe.

RoTe
L lat skrev:
Det var just det som gjorde att vi nedrustade.
Skattebetalarna tröttnade på att ösa in pengar i ett hål där folk "lekte" bort pengarna.
Personligen vet jag en ubåtsskeppare som åkte vattenskidor efter ubåten och åt & drack väldigt gott på skattebetalarnas bekostnad.
Svenska skattebetalare är generellt totalt jävla efterblivna. Se bara hur landet ser ut idag. Men men, som man röstar får man leva.

• Gilla
wildeside
  • Laddar…
RoTe
L lat skrev:
Humanitär hjälp kan nog aldrig betraktas som trams..
Men, jo man behöver kolla så att pengarna kommer till rätt ställe.
Det är inte humanitär hjälp när dom kommer hit.

Det är djupt tragiskt att Sveriges långa neutralitet inte var mer värd. Visst, den har haltat en del men nu är allt kastat över bord.
Inte heller fick vi rösta om ett medlemsskap.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
wildeside
RoTe RoTe skrev:
Dåså, hade vi städat upp det sanslösa haveriet som kallas Sveriges finanser hade vi kunnat behålla världens tredje största flygvapen bl.a. Men vi valde att varenda jävla Maj-Britt ska få göra konst till maskar eller sitta och flumma om könsmaktsroller inom sjukvården eller alla jävla bidrag vi lägger ut på att hela världen ska flytta hit osv osv. Den där sista är rolig med, hur många kommer vilja försvara Sverige som nation snart? Andelen etniska svenskar bara sjunker för varje dag och dom som kommer hit väljer alltid sina "hemländers" flaggor så fort det ska firas något, kolla bara studenten hur många olika flaggor det viftas med. Sverige som nation är snart bara en pappersprodukt som omfördelar pengar från närande till tärande.
Nu är du väll lite väl pessimistisk
Sverige hadde en bra krigsmakt enligt Eddie meduza.😂

G Ganescha skrev:
odå, jag har mina aningar… senast va väl att regeringen hittat 25 st myndigheter som va helt okända… HUR är det ens
Ska vi gissa på att det finns nån underrättelseorganisation som fortfarande är " okänd"?

RoTe
wildeside wildeside skrev:
Nu är du väll lite väl pessimistisk
Sverige hadde en bra krigsmakt enligt Eddie meduza.😂
[media]
Och nu har vi inte ens Eddie Meduza 😢

wildeside
RoTe RoTe skrev:
Och nu har vi inte ens Eddie Meduza 😢
Men vi ka ju alltid glädjas år förortsrappen som vi importerat😂🤔😢😢😢😢

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
MrJay
RoTe RoTe skrev:
Svenska skattebetalare är generellt totalt jävla efterblivna. Se bara hur landet ser ut idag. Men men, som man röstar får man leva.
Med dina kommentarer och underbara profilbilden på amerikanska republikaner som utgångspunkt drar jag slutsatsen att du utvandrat eller inte betalar skatt och således lever på oss andra?

• Gilla
LaT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.