Hej!

Nu är det spackling på gång.. lite små frågor dock?...

Läggar jag nätet(armering) först och fäster värmekabeln med smält lim i hålorna i nätet?...

eller fäster jag kabel först i spånet och sedan lägger nätet på detta??.. i så fall hur fäster man nätet??
 
Hittade jon_Hs svar sedan tidigare...

Nätet kan skjutas fast med klammer eller fästas med några klickar smältlim eller liknande. Om du ska lägga golvvärme lägger du slingorna lägger du direkt ovanpå nätet, och då kan du smältlimma fast slingan mot spånskivan, och då fastnar ju nätet också. Glöm inte prima innan nät och slingor bara, och sedan flytspacklar du in alltihop med minst 15 mm spackel.
 
När jag var elmoj så drog vi kabeln i nätet med små buntband?
 
P
Buntband funkar bra så länge man inte drar åt dom för hårt så att kabeln brinner av.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.