Hej,

jag är ute efter en närvarosensor, fotocellsliknande brytare för att styra belysningen i mitt ena badrumsskåp.

Har letat på Elfa och de sedvanliga el-grossisterna men misstänker att det är lite special för inbyggnad.

Har en liknande lösning på mitt andra badrumsskåp från Miller (Plaza). Det är riktigt smidigt.

Nån som har sett nått liknande som man kan sätta själv?

Tack

/A

Funkar det inte med vanlig PIR-sensor? Hänger det på storleken?

Njae, vill bygga in den i skåpet så att det blir snyggt... sen så har jag bara en fas fram, ingen möjlighet att styra den från nån annanstans då det går andra uttag på den som jag inte vill styra.

Tack för tipset, Hettich verkar vara i linje med vad jag tänkt mig... skall kika i deras katalog.

Rrrrr skrev:
Här är en rätt liten sak.

[länk]

Annars finns det ännu mindre som är gjorda för köksskåp å sånt. Hettich har flera varianter:

[länk]
[länk]

De har väldigt mycke fiffiga prylar. Här är hela katalogen:

[länk]
Har du någon aning om hur man som privatperson kan handla dessa grejer? Dörrswitchen verkade vara exakt vad jag behöver (skjutdörrsgarderob som ska tända belysning när man öppnar dörren).

Vet inte om det finns någon webbutik som säljer deras sortiment? Men hos någon "köksfirma" kanske? Och vi som elinstallationsfirma kan beställa därifrån..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.