När någonting är plomberat. :eek:
När servisledningen är inblandad. :eek::eek:
När det kan uppstå dödsbringande ljusbågar. :eek::eek::eek:
När det skall skickas in papper till Nätägaren. :eek::eek::eek::eek:

Inga jobb i mätarskåpet för mej mao.

Troberg skrev:
5.

Angående egen kärnreaktor, syftar du på en sån här (som jag är sugen på), eller finns det fler alternativ som jag missat: [länk]
Stort skämt/missförstånd från december 2007 som tydligen lever vidare. All nyhetsrapportering visade sig ha just nextenergynews.com som källa. Toshiba själva sa att det var trams, felaktigheter och att någon blandat ihop flera olika projekt och att logotypen dessutom inte existerar.

T
15. Varje gång jag vill min pappa något, behöver inte nödvändigtvis ha med el att göra :D

joflopp skrev:
Stort skämt/missförstånd från december 2007 som tydligen lever vidare. All nyhetsrapportering visade sig ha just nextenergynews.com som källa. Toshiba själva sa att det var trams, felaktigheter och att någon blandat ihop flera olika projekt och att logotypen dessutom inte existerar.
Synd, hög vill-ha-faktor på den annars!!:D:D

Stort skämt/missförstånd från december 2007 som tydligen lever vidare.
Skit också. Någon som vet om någon annan aktör som arbetar på liknande produkter? Marknaden för dem finns helt klart.

Å andra sidan, man kanske inte ska vara först, de lär vara dyra. Bättre att vänta tills det kommer billiga kina-kopior...

Annars kan du ju lägga bud på delarna från det nu nedstängda Ignalina. ;)

200kW billig el skulle kunna förändra klimatet hemma en hel del..... många infravärmare och vitsippor redan i februari...

"Problemet" är bara att reaktorn som visas på bilden är en Toshiba 4S som levererar 10 MW, ska finnas på ett djup av 30 meter och behöver en byggnad ovan mark som är 22 x 16 x 11 m. Det anses ändå som en relativt liten reaktor.

Villareaktorer tror jag dröjer ett tag till. ;)

Edit: Kanske ska tillägga att den inte existerar ännu. :)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.