1. När det inte finns ström
2. När propparna går och jag vet inte varför
3. När det börjar ryka från brödrosten och den inte är ansluten till vägguttaget
4. Aldrig, varför skulle jag?
5. Något mer vettigt alternativ t ex som att utöka befintliga gruppledningar, koppla in elverket till kåken permanent, ansluta till barsebäcks tredje reaktor etc.Om nu nån har en egen kärnreaktor så räknas det som elverk.

Och ja, det är lite ironi *ler lite* men nåẗ får man väl göra på årets första dag.

/Kent
Och jo det skulle varit en omröstning men vem tror ni orkar med att fixa det kl 3 på morgonen en nyårsdag?

Redigerat:
Själv använder jag mig av en "lågbudget värmepump" kakelugn,kamin,vedspis som kompletterats med "malmbergs bordsfläkt" för att blåsa runt värmen i -25 gradigt dalarna fungerar utmärkt! 3*35watt är helt överkomligt som "värmepump"d^_^b
förutsättningen är att det finns fri tillgång på effektiv ved....Eldar endast med nertorkad björk 8-12%

"snål dalmas":rolleyes:

Måste korrigera temp uppgiften .......idag är det bara -11;)

optimum
Några till

6. När huset brann upp som du kopplat elen själv i och vill att elektrikern ska stå för installationen.
7, När grannens barn luktar illa när de inte kan ge katten i att peta på alla lösa sladdar som kommer ut från eluttagen
(dina har redan lärt sig, bzzzt)
8. När du som är bilmek vill byta jobba och "gratis" laga hans bil mot att han drar fram el till din nya karusell du just ropat hem på Ebay från nedlagda tivolin i bilfabrikernas mecka, Detroit,

Det var vad jag kunde åstadkomma nyårsdagens förmiddag, lätt bakis. ;)

/Roland

Vid nr3 så ringer jag nog en präst eller exorsist.

när jag behöver få inkommande flyttat. Dvs nätagerns el bara.

9. När jag inte har de grejer hemma som behövs.

10. När någon annan betalar...

11. Efter att du börjat stamma av alla stötar du fått

jaja lägger till nr 12 och 13 med då...
12. När du sitter fast och inte kan hitta på nån annan att ringa då alla andra redan försökt övertala dig.
13. När du ser att din fru har månadsmöten med Fonus inbokade i sin kalender och att hon kryssat i rutan kremerad med en tjock tuschpenna.

/K

Vad kan en elektriker göra som du inte kan göra sämre själv:wow:vill ni ha lite spänning i livet fixa elen själv...(ojojoj kan hända att någon tar mig på allvar)
En av mina gamla chefer skalade tråd med tänderna, det var ju ingen ström på d^_^b
24volt till en sensor kittlar skönt i munnen tyckte han innan han ringde elektriker....

Elektriker, vad är det? Går det att äta?

Ifall jag hette "serreman" eller anser att jag inte har kunskap om det momentet/arbetet. Oftast ringer jag elektrikern.

När jag saknar nödvändig kunskap för arbete som får utföras utan behörighet. För behörighetskrävande arbete - alltid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.