T twoody skrev:
Så man satte in dom fast dom var i så dåligt skick.
Varför?
Det väldigt dåliga skicket upptäcktes väl när de satt inne, när jag började med smygar, foder.
Vissa defekter på kassetterna såg jag när vi lyfte ur dem för att orka lyfta karmarna, påtalade detta, montören höll med att dessa inte var okej.

Jag förstår din fundering, men, är det meningen att besikta helt nya fönster noggrannt på, låt säga max tio minuter innan de sätts in?
Dessa fönster har uppenbarligen missats att kontrollerats innan de skickats iväg till kund.

Jag kan uppvisa många fotografier på lackningsskador, flisor som lackats igen men släpper från karm och kassetter, flisor har lack på insidan av flisan, alltså inget som uppstått av ovarsam hantering.

När den gamla karmen är bortsågad, plockas den nya fram och är man inte jättestark så tas kassetterna ur, för att underlätta arbetet.
Den gamla karmen kan alltså inte användas igen.

Dessa fel på fönsterdelarna är inte bara skönhetsfel, vissa delar är alldeles knottriga, utan slutfinish, helt och hållet.

Men jag förstår din fundering, varför upptäcktes alla fel inte innan, kontrar med att de skall vara prima och max några skönhetsfel.

Mvh P-A

P Pagno skrev:
Det väldigt dåliga skicket upptäcktes väl när de satt inne, när jag började med smygar, foder.
Vissa defekter på kassetterna såg jag när vi lyfte ur dem för att orka lyfta karmarna, påtalade detta, montören höll med att dessa inte var okej.

Jag förstår din fundering, men, är det meningen att besikta helt nya fönster noggrannt på, låt säga max tio minuter innan de sätts in?
Dessa fönster har uppenbarligen missats att kontrollerats innan de skickats iväg till kund.

Jag kan uppvisa många fotografier på lackningsskador, flisor som lackats igen men släpper från karm och kassetter, flisor har lack på insidan av flisan, alltså inget som uppstått av ovarsam hantering.

När den gamla karmen är bortsågad, plockas den nya fram och är man inte jättestark så tas kassetterna ur, för att underlätta arbetet.
Den gamla karmen kan alltså inte användas igen.

Dessa fel på fönsterdelarna är inte bara skönhetsfel, vissa delar är alldeles knottriga, utan slutfinish, helt och hållet.

Men jag förstår din fundering, varför upptäcktes alla fel inte innan, kontrar med att de skall vara prima och max några skönhetsfel.

Mvh P-A
Nej kan förstå problemet på första fönstret man monterar, men om man hittar massa fel på det första så går man ju igenom alla så att det inte är fel på allt.
Vi har haft dålig målning någon gång på ett välkänt märke.
I det fallet så han vi montera två fönster och sen fick vi ringa för att det var på alla.
I det fallet så fick våra målare slipa och måla om och vi fick kraftig nedsatt pris

• Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Nej kan förstå problemet på första fönstret man monterar, men om man hittar massa fel på det första så går man ju igenom alla så att det inte är fel på allt.
Vi har haft dålig målning någon gång på ett välkänt märke.
I det fallet så han vi montera två fönster och sen fick vi ringa för att det var på alla.
I det fallet så fick våra målare slipa och måla om och vi fick kraftig nedsatt pris
Håller delvis med dig i att om man ser en massa problem på första fönstret så kan man titta noggrannare, i vårat fall räcker det inte att slipa och måla lite, de behöver bytas ut, inte alla men....
Till och med jag som har arbetat med snickeridetaljer missade de första dagarna de stora sprickor som går i karmar och kassetterna, lika där, inte i alla.
Sprickorna är stora, går i linje med andra detaljer så de missades och hittades på flera fönster när kompletterande uppgifter skickades in, ett önskemål från leverantören.
Fönster som saknar lack, men är vitmålade, kanske grundfärg bara, inte mitt gebit, målning alltså. Dessa målade ytor utan lack kände jag av en slump, gick då igenom samtliga kassetter och karmar, ingen rolig upptäckt.
Men, dessa fel skall inte ens finnas, jag förstår vad du menar, kundansvaret, fullt insatt i det, mer än väl.
Till en början så var de fel som upptäcktes inte så allvarliga, bara estetiskt, då kan man som du skriver, ta kontakt med målare och acceptera en viss prisreducering.
I mitt fall har dessa fönster passerat prisreducering, de behöver bytas men inte i helhet.

Mvh P-A

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.