Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H hovapettson skrev:
Så med lösbröst och lite vickande gång försökte jag klara mig från attacker.
Nämen, precis som Lena PHs uppväxt !
 
  • Haha
hovapettson
  • Laddar…
Krilleman
J jawen skrev:
Växte upp med Kungsan första halvan av 80-talet & "no fighting generation" me fjoll-paulo, fotbollsderbyn, Fryshuset, skinnhuven, punkare & övriga "klieéntet".
Dåtidens "ligister" som max gav varandra en smäll på käften å stal bilar.

Blev nog "rätt duktig" på att "läsa av folk" i allmänhet, då det "behövdes"
Dåtidens "ligister"...
En blek förlaga mot vad det som det är idag...

Idag med vidöppna gränser har vi sprängningar och skjutningar var och varannan dag.
Dödsskjutningar är vardagsmat i pressen.

Det skrämmande är att detta har blivit kutym.
Det är det som gäller i det "Nya Swea Rike" där alla är välkomna.

Katastrof är ett bra ord för att sammanfatta allt.
 
  • Gilla
jawen och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och under 3,5 år har Ryssland lyckats döda några hundratusen ukrainare. De är alltså mycket värre än muslimer om man ska resonera som du gör.
Så den meningen som du började inlägget med räknas inte eller?
Sedan var det FRÅN 1979 & framåt, inte bara själv årtalet.

Skål 🥳
 
Krilleman Krilleman skrev:
Dåtidens "ligister"...
En blek förlaga mot vad det som det är idag...

Idag med vidöppna gränser har vi sprängningar och skjutningar var och varannan dag.
Dödsskjutningar är vardagsmat i pressen.

Det skrämmande är att detta har blivit kutym.
Det är det som gäller i det "Nya Swea Rike" där alla är välkomna.

Katastrof är ett bra ord för att sammanfatta allt.
Du har många rätt, men man klarar sig "rätt bra" på den uppväxten.
Se "hotet" före "det händer" kommer man en bra bit på.
 
Krilleman
J jawen skrev:
Du har många rätt, men man klarar sig "rätt bra" på den uppväxten.
Se "hotet" före "det händer" kommer man en bra bit på.
Fast man kan inte jämföra "den" uppväxten med det som är idag.

Vi hade inga förnedringsrån.
Vi hade inte samma mängd av våldtäkter.
Vi hade inte samma mängd av dödsskjutningar på daglig basis.
Vi hade inte mängden av hedersrelaterat våld.
Vi hade inte mängden av klankultur.
Vi hade inga sprängningar av portar.
Vi hade inte mängden av assistans-fusk.
Vi hade inte mängden av arbetslöshet.
Vi hade inte mängden av arbetssökande som loggade in på arbetsförmedlingen utomlands.
 
  • Gilla
Tubes och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
H hovapettson skrev:
Ja, det är 210 000 mördade fram till 2021.

"According to Fondapol, a French think tank, between 1979 and May 2021, at least 48,035 Islamist terrorist attacks took place worldwide, causing the deaths of at least 210,138 people. During this period, each Islamist attack resulted in the death of about 4.4 persons on average. "
[Ur just den Wikipedia-artikel du citerade, bästa Birgit.]
Men det stämmer ju inte heller överens med jawens siffror. Dessutom klagade han på mig när jag tog upp dödsfall under ett krig medan det stycket som du citerar verkar just inkludera krig:
"The main target of these attacks is the military (31.7%)" och de vanligaste länderna är Afghanistan, Irak och Somalia, vilket väl är platser kända för krig. 90 % skedde i muslimska länder.
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men det stämmer ju inte heller överens med jawens siffror. Dessutom klagade han på mig när jag tog upp dödsfall under ett krig medan det stycket som du citerar verkar just inkludera krig:
"The main target of these attacks is the military (31.7%)" och de vanligaste länderna är Afghanistan, Irak och Somalia, vilket väl är platser kända för krig. 90 % skedde i muslimska länder.
Inget stämmer, Birgit. Du få leva med det. Islamistiska attacker brukar vara med nallar och vaniljglass. De är bara missförstådda.
 
  • Haha
jawen
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Fast man kan inte jämföra "den" uppväxten med det som är idag.

Vi hade inga förnedringsrån.
Vi hade inte samma mängd av våldtäkter.
Vi hade inte samma mängd av dödsskjutningar på daglig basis.
Vi hade inte mängden av hedersrelaterat våld.
Vi hade inte mängden av klankultur.
Vi hade inga sprängningar av portar.
Vi hade inte mängden av assistans-fusk.
Vi hade inte mängden av arbetslöshet.
Vi hade inte mängden av arbetssökande som loggade in på arbetsförmedlingen utomlands.
Vi kände inte till begrrepp som balkongflickor eller igelkottsfotboll heller.
 
BirgitS
J jawen skrev:
Så den meningen som du började inlägget med räknas inte eller?
Sedan var det FRÅN 1979 & framåt, inte bara själv årtalet.

Skål 🥳
Och 1980 tog jag som ett exempel eftersom du började med 1979. Jag tog även med 2000, slutåret för ditt första intervall. Jag tyckte de två räckte bra för att visa att det inte var muslimska terroristattacker som orsakade flest dödsfall då. Men du fick en länk så du kan ju själv ta reda på hur det såg ut under andra år.

Jag dricker inte när jag skriver här så du får skåla med dig själv, eller låta bli så kanske inläggen blir mer korrekta.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Katastrof är ett bra ord för att sammanfatta allt.
Sammanbrott, sa Bull.
 
BirgitS
H hovapettson skrev:
Inget stämmer, Birgit. Du få leva med det. Islamistiska attacker brukar vara med nallar och vaniljglass. De är bara missförstådda.
Listar man en massa siffror och en källa så är det inga problem alls med att se till att ens siffror stämmer med källan.
Har du också skålat för mycket?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Listar man en massa siffror och en källa så är det inga problem alls med att se till att ens siffror stämmer med källan.
Har du också skålat för mycket?
Helnykterist. Siffror hitådit, det är ändå Wiki. Det får duga. Vart vill du komma egentligen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Listar man en massa siffror och en källa så är det inga problem alls med att se till att ens siffror stämmer med källan.
Har du också skålat för mycket?
Charlie Hebdo 12 döda, Bataclan 134, Nice 84, Stockholm 5... Dresden 120 000. Det gäller att ha stora bårhus.
 
BirgitS
Krilleman Krilleman skrev:
Vi hade inte samma mängd av våldtäkter.
Det vet vi inget om eftersom det inte finns någon statistik där våldtäkt har samma betydelse då som nu.
Krilleman Krilleman skrev:
Vi hade inte samma mängd av dödsskjutningar på daglig basis.
Det är mindre risk att dö av dödligt våld nu än på 80-talet.
80-talet: 1,22 dödsfall pga. dödligt våld per 100 000 innevånare
10-talet: 0,98 dödsfall pga. dödligt våld per 100 000 innevånare
https://sverige.nu/statistik-dodligt-vald-i-sverige-1970-2019/

"92 personer dödades 2024 – lägsta nivån sedan 2014"
BRÅ via https://www.svt.se/nyheter/inrikes/92-personer-dodades-2024-lagsta-nivan-sedan-2014
Men det går säkert att hitta andra källor för samma uppgift också.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Utan den nya gängkriminaliteten hade siffrorna sett riktigt bra ut.
 
  • Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.