[video=youtube_share;bm6ptnn03Dw]http://youtu.be/bm6ptnn03Dw[/video]

[video=youtube_share;5EpYxLKhPyw]http://youtu.be/5EpYxLKhPyw[/video]

[video=youtube_share;9fcmLGKo9qU]http://youtu.be/9fcmLGKo9qU[/video]

[video=youtube_share;9Z-ftP0-X7I]http://youtu.be/9Z-ftP0-X7I[/video]

[video=youtube_share;noAxZJYrbpE]http://youtu.be/noAxZJYrbpE[/video]

• Gilla
skuggan11
  • Laddar…
De punkter som finns protokollförda, får ni hålla inne pengar för, och dte är inte nödvändigtvis den summa som bes. man eller byggare tycker. Utan vad det verkligen kostar att få dem åtgärdade. Dvs. ta in ett par offerter från andra målerifirmor, men bara för just de saker som finns i protokollet. Och håll inne det beloppet.

jag hade gjort som hempularen, tagit in offerter men lagt på tex 20% extra för ev. prisändringar o oförutsedda grejer som kan dyka upp.

• Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
En annan fråga, måste jag verkligen låta samma målare komma tillbaka och slutföra jobbet. Enl mig så har han inte kunskapen....

Enl husleverantören så menar han på att de måste få chansen att rätta till de brister som dykt upp, jag tycker att han fick det när han från kontrollbesiktning fram till slutbesiktning inte lyckades släcka de punkter som fanns med på protokollet.

Jag vill inte ha in han i huset, risken är att han förstör det ännu mer....

Jag är inte med riktigt. Har Slutbesiktningen blivit godkänd fast det finns 24 punkter att åtgärda?! och besiktningsmannen har inte gjort en värdering av vad felen och vad du har rätt att hålla inne i betalning?

Om besiktningsmannen har godkänt besiktningen har du bara ett val och det är att göra en överbesiktning på bara en entreprenad, dvs målarens. Du och husleverantören ska utse den tillsammans. Det kostar troligtvis som en Slutbesiktning! Annars är det den utförda slutbesiktningen som gäller. Se Besiktningsmannaboken så får du mer info om vad som gäller.

Tyvärr är det också så att målaren måste få chansen att ta ansvar för sitt jobb. Men hur ser avtalsförhållandet ut? Har du avtal bara med husleverantören eller direkt med målaren?

Redigerat:
Såvitt jag förstår är det kostnaden och allvarligheten av felen som har betydelse om entreprenaden blir godkänd. Dvs om felens art är sådana att man inte kan ta entreprenaden i bruk, då blir det inte godkänt. 10% kan ju vara mycket om det det är ett nytt hus. Lite förenklat.

Så i princip kan det väl vara 3487 anmärkningar och gdkänt och en (allvarlig) och underkänt.

V-f*n,
Enligt filmerna ser det ju värre ut än det hus byggt 1910 som jag renoverade innan jag började riva :thumbdown:

Det kan inte vara en yrkesmålare som gjort detta jobb!!
I så fall blir han inte långvarig i yrket. :mad:

Är det en målare med egen firma eller anställd?
Om anställd, har målarfirmans ägare sett eländet? Han är kanske inte medveten om utförandet och borde skämmas.
Och om han skäms så fixar han till det omgående med andra utförare.
Om ryktet sprider sig mun till mun/bilder kopplat till hans firmanamn så är det snar konkurs, det är mitt tips.:cool:

Otroligt ryggradslös besiktningsman. Tröttsamt att det finns sådana som tar the easy road.

• Gilla
Phillee
  • Laddar…
Tro det eller ej, men han är delägare/ägare tillsammans med en annan snubbe....

Båda anser att det är ok, menar på att jag lägger ribban för högt! Att jag är petig...

De tycker jag har orimliga krav!

Stämningen var inte särskilt trevlig under besiktningen, de var skit förbannade på mig, både snickaren och målaren...

Jag tycker att gör snickaren misstag så är det i slutänden målarens jobb att se till att dölja snickarens misstag!

Bl.a. så borrade de tre hål i ett av köksskåpen, väl synliga... Lagat på det värsta tänkbara sätt!

Dessutom med fel färg över, istället för 0500-N så tog man lite 0502-Y.

Vet inte ifall det syns så bra på bilderna!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Katastrof,

Dom kan inte ens spackla ordentligt.

Är dom utbildade målare eller har dom köpt en begagnad firmabil där det redan råkade finnas en målarefirmas dekaler på.?? :wow:
Kolla om dom är medlemmar i någon branschförening. Detta kan vara en indikation på hur seriösa dom är, men ingen garanti. Om dom är medlemmar i branschförening så kontakta dem. Dom är nog inte intresserade att ha sådana medlemmar och det kan också vara så att dom tar ett visst försäkringsansvar för sina medlemmar.

Att dom är skitförbannade ska du inte bry dig om, det är bara ett försvarstrick att göra dig osäker. Stå på dig.

Jag skulle aldrig gett mig.

Dokumentera allt, foto, spela in samtal mm.

• Gilla
helder
  • Laddar…
image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Befinner mig i huset, man kan inte annat än bli deprimerad!

• Gilla
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.