3 602 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
När kan man slå på golvvärmen?
Hej. Nu har det gått snart 4 veckor efter att vårt badrum blev klart. Entreprenören påstår att det ska gå 8 veckor innan golvvärmen sätts på men när jag läser på forum mm så rekommenderas 4 veckor. Någon som vet?
El eller vatten ? Kan du reglera värmetillskottet , hur varmt är det i badrummet
Ex +19C så ställer du in ca 20 två dygn och ökar med en grad per 2 dygn , det brukar fungera bra
Det med att gasa på värmen är inte bra , du har nog klinkers och den fix som dom är satta i , tar lång tid att torka ut fukten under
För mycket värme blir ångtryck , så har man otur så släpper plattan/orna
Ex +19C så ställer du in ca 20 två dygn och ökar med en grad per 2 dygn , det brukar fungera bra
Det med att gasa på värmen är inte bra , du har nog klinkers och den fix som dom är satta i , tar lång tid att torka ut fukten under
För mycket värme blir ångtryck , så har man otur så släpper plattan/orna
Detta var uppe i en annan tråd i dag.
https://www.byggahus.se/forum/threa...llande-foertidigt-paslagen-golvvaerme.306648/
Se inlägg #3
Har du elektrisk golvvärme så finns det i vissa (dom bra) program för torkning!
5.3.5 Menu 5:
Första uppvärmning Denna funktion kan användas för gradvis uppvärmning av nya avjämningsskikt.
https://www.byggahus.se/forum/threa...llande-foertidigt-paslagen-golvvaerme.306648/
Se inlägg #3
Har du elektrisk golvvärme så finns det i vissa (dom bra) program för torkning!
5.3.5 Menu 5:
Första uppvärmning Denna funktion kan användas för gradvis uppvärmning av nya avjämningsskikt.
Redigerat:
Klicka här för att svara