Hej! Har precis lagat ett mindre område (ca 1kvm) inomhus i vår källare där puts och färg släppt sedan tidigare. Vi har putsat med putsbruk C (weber 224) vilket var supersvårt och det blev nästan skilsmässa innan vi var klara. 😅

När kan vi tidigast måla på ytan? Och bör vi efterfukta regelbundet under torktiden?

När jag söker får jag fram en torktid på allt från 3 dagar till 3 månader, men det senare kanske bara gäller utomhus? Vill helst ha det färdigt så snart som möjligt. Har köpt primer och vit silikatfärg.

Bifogar bild på hur det såg ut innan vi putsade utan.

Tack på förhand!

• Del av inomhusvägg med avflagad puts och färg, synliga murstenar. Vägg vid radiator och rör i en källare. Före renovering med Weber 224.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I detta är jag glad amatör men jag har gjort samma sak i min källare för ett par år sedan. Jag vattnade med blomspruta i 2 dagar och sen målade jag med silikatfärg och jag är fortfarande nöjd med resultatet.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
P proffsrik skrev:
I detta är jag glad amatör men jag har gjort samma sak i min källare för ett par år sedan. Jag vattnade med blomspruta i 2 dagar och sen målade jag med silikatfärg och jag är fortfarande nöjd med resultatet.
Gjort samma, 2-3 dagar vattna sen målat. Hållt 4 år i detta nu :)

P proffsrik skrev:
Det låter ju toppen! Då känns det tryggare att köra på samma princip! Vattnar en dag till så målar jag i början av veckan som kommer! Tack för svar!

Joshuahh Joshuahh skrev:
Gjort samma, 2-3 dagar vattna sen målat. Hållt 4 år i detta nu :)
Jätteskönt att höra! Då vågar jag mig nog på samma metod! Stort tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.