Fairlane
13th Marine 13th Marine skrev:
@StefanMJ vi får väl anta att TS själv har koll på detta när denne skrev följande insändare i lokaltidningen:
Jag gissar att det har glömts, StefanMJ är tydligen väldigt glömsk.

• Gilla
  • Haha
StefanMJ och 2 till
  • Laddar…
D
S StefanMJ skrev:
Har du några underlag för vilken bedömning kommunen gjort i frågan? Otillåtet är fortfarande otillåtet - hur mycket du än håller på och filosoferar och försöker förvränga lagtexter.
Du förefaller vara väldigt naiv, tror du verkligen att en kommun, som exempelvis dagligen bryter mot skollagen och socialtjänstlagen (ja, det gör i princip alla kommuner) plötsligt skulle uppröras och välja att straffa medborgare för att barns lek faller utanför det godkända men innanför sunt förnuft? Det är ju helt perspektivlöst att tänka så.

• Gilla
  • Haha
StefanMJ och 4 till
  • Laddar…
S StefanMJ skrev:
Har du några underlag för vilken bedömning kommunen gjort i frågan? Otillåtet är fortfarande otillåtet - hur mycket du än håller på och filosoferar och försöker förvränga lagtexter.
Fast inte när det är tillåtet.

• Gilla
  • Haha
StefanMJ och 1 till
  • Laddar…
P
S StefanMJ skrev:
Jasså, vad får dig att tro det?
Det är ganska vanligt att ha ett kolon innan förklaringen av ett begrepp.

P
S StefanMJ skrev:
Ja, vad tror du? Dina långaordsutläggningar kanske?
Jahadu. Du kanske borde lära dig fler långa ord, helt enkelt. Eller försöka följa resonemanget i deltråden som börjar i inlägg #925 (eller möjligen tidigare).
Jag har dock skrivit om det det som står i inlägg #950 (som är ett av de viktigare i deltråden) i inlägg #963 med fler, men kortare ord, så att det ska bli mer lättläst.

Redigerat:
P
S StefanMJ skrev:
Jodå, det har jag sett. Och hur vet du att det är korrekt? Har du några korrekta underlag?
Fastighetsgränser i kartor brukar ofta vara behäftade med smärre fel (ibland större fel) men man kan ändå i de flesta fall använda dem för att ungefärligt se var gränserna går.

Källa: egen erfarenhet.

• Haha
StefanMJ
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Du förefaller vara väldigt naiv
Eller kanske befinner sig någonstans på autismspektrat. Jag känner igen mig själv lite grann i StefanMJ, men jag brukar inte tappa tålamodet lika snabbt.

• Haha
StefanMJ och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
man kan ändå i de flesta fall använda dem för att ungefärligt se var gränserna går.
Vilket inte hjälper mycket om man råkar ha en situation som inte är som de flesta. 😉

• Haha
StefanMJ
  • Laddar…
P
Ja, det är generellt sant, men situationer som inte är som flesta tenderar att inte förekomma lika ofta som situationer som är som de flesta … 😎

• Haha
StefanMJ
  • Laddar…
P pmd skrev:
men situationer som inte är som flesta tenderar att inte förekomma lika ofta som situationer som är som de flesta
Ibland är din logik oantastlig... Lite oklart dock om den gör någon större nytta när man råkar vara i en situation som inte är som de flesta... 😉

• Haha
StefanMJ
  • Laddar…
P
Nej, det är inte alls oklart. I en sådan situation går det inte att tillämpa den sorts sannolikhet som jag beskrev.

• Haha
StefanMJ
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
@StefanMJ vi får väl anta att TS själv har koll på detta när denne skrev följande insändare i lokaltidningen:
Tyvärr, jag godtar endast skriftliga bevis från kommunen och polisen i denna fråga.

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag gissar att det har glömts, StefanMJ är tydligen väldigt glömsk.
Jasså, vad är det som har glömts?

D djac skrev:
Du förefaller vara väldigt naiv, tror du verkligen att en kommun, som exempelvis dagligen bryter mot skollagen och socialtjänstlagen (ja, det gör i princip alla kommuner) plötsligt skulle uppröras och välja att straffa medborgare för att barns lek faller utanför det godkända men innanför sunt förnuft? Det är ju helt perspektivlöst att tänka så.
Jamen har du inte missförstått nu? Det jag påpekat handlar inte om barns lek, utan det handlar om olovligt kvarlämnade föremål på allmän väg.

T TypRätt skrev:
Fast inte när det är tillåtet.
Det var inte svar på frågan om underlagen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.