151 777 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Du förefaller vara väldigt naiv, tror du verkligen att en kommun, som exempelvis dagligen bryter mot skollagen och socialtjänstlagen (ja, det gör i princip alla kommuner) plötsligt skulle uppröras och välja att straffa medborgare för att barns lek faller utanför det godkända men innanför sunt förnuft? Det är ju helt perspektivlöst att tänka så.S StefanMJ skrev:
Jahadu. Du kanske borde lära dig fler långa ord, helt enkelt. Eller försöka följa resonemanget i deltråden som börjar i inlägg #925 (eller möjligen tidigare).S StefanMJ skrev:
Jag har dock skrivit om det det som står i inlägg #950 (som är ett av de viktigare i deltråden) i inlägg #963 med fler, men kortare ord, så att det ska bli mer lättläst.
Redigerat:
Fastighetsgränser i kartor brukar ofta vara behäftade med smärre fel (ibland större fel) men man kan ändå i de flesta fall använda dem för att ungefärligt se var gränserna går.S StefanMJ skrev:
Källa: egen erfarenhet.
Jamen har du inte missförstått nu? Det jag påpekat handlar inte om barns lek, utan det handlar om olovligt kvarlämnade föremål på allmän väg.D djac skrev:Du förefaller vara väldigt naiv, tror du verkligen att en kommun, som exempelvis dagligen bryter mot skollagen och socialtjänstlagen (ja, det gör i princip alla kommuner) plötsligt skulle uppröras och välja att straffa medborgare för att barns lek faller utanför det godkända men innanför sunt förnuft? Det är ju helt perspektivlöst att tänka så.