151 774 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 205 inlägg
Vilka lagrum vilar de med motsatt ståndpunkt sig på?
Hävdar man att ingen bestämmelse finns är det svårt att avkrävas på källa för det, men hävdar man att en straffbestämmelse finns så är det något som går att styrka om det är sant.
Hävdar man att ingen bestämmelse finns är det svårt att avkrävas på källa för det, men hävdar man att en straffbestämmelse finns så är det något som går att styrka om det är sant.
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
Dom har inte hitintills kommit med nån källangivelse på deras åsikt eller ett enda fall där nån hockeyspelande har dömts för spel på en vändplan/ eller väg. Så det är mest rent önsketänkande / fantasierAlfredo skrev:
HA! Man grävde förra veckan vid Sinai och fann avslagna delar av stentavlorna som Moses förstörde när han dampade. Det står tydligt i, vad vi kan kalla, elfte budet:P polaris78 skrev:
I skola icke resa lekställningsanordningar av något slag på platser inrättade för vändning av åsnekärror eller andra åkdon.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 205 inlägg
Jag kan också tänka mig lagrum som skulle kunna vara tillämpbara, men jag har sldrig hört om någon som fällts enligt dem i en motsvarande situation.
Min poäng var dock att man kan ställa större krav på dem som säger emot @polaris78 än på honom när det kommer till att bevisa sina påståenden, eftersom den positionen skulle gå att bevisa. Ditt tyckande (om du inte håller med honom) blir exempelvis mer lättviktigt än hans, eftersom du då har en åsikt som borde vara möjlig att styrka.
Min poäng var dock att man kan ställa större krav på dem som säger emot @polaris78 än på honom när det kommer till att bevisa sina påståenden, eftersom den positionen skulle gå att bevisa. Ditt tyckande (om du inte håller med honom) blir exempelvis mer lättviktigt än hans, eftersom du då har en åsikt som borde vara möjlig att styrka.
Mitt tyckande här vänder sig mest mot att han presenterar sitt tyckande som att det vore en absolut sanning och inte bara hans åsikt.Nötegårdsgubben skrev:
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
Du är välkommen att presentera trovärdig källa med bevis att jag har fel. 😁Alfredo skrev:
Att ingen känner till ett enda fall där någon straffats under liknande förutsättningar och om man då vänder på det vad säger att inte hockeyspel då skulle vara förbjudet även i hockeyrinkar och spontanidrottsplaner osv och eftersom ingen tydlig speciell prövning görs för att få spela hockey i en hockeyrink så kan vi nog inse att det är fullt lovligt att spela hockey överallt utom där inte några andra specialregler säger att det är olovligt /olämpligt eller andra regler gör tillträde olovligt..
Att man via lagar och regler i extremtolkningar där man läser lagen som fan läser bibeln och skulle hitta ett helt nytt sätt att tolka det som gör det olovligt , ja den typen av special tolkningar av fantasifulla varianter sker visserligen ibland men det är inte vanligt. så jag förslår att vi håller oss till saker som det finns kända fall där tolkningen har prövats och har funderat.
Så tills vi kan visa ett fall där landhocky spelande har straffats på villagatans vändplan så får vi nog dra den slutsatsen att det är inte straffbart och med andra ord lovligt/lagligt
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
ja det är väl lika meningsfullt som det här inlägget jag nu besvarar...P pmd skrev:
Men kör man likt ts i den här tråden på sin egen tro och vägrar lyssna på nån annan fast man sida efter sida blir överbevisad med stora mängder fakta men är lite för tondöv för sitt eget bästa och dessutom kör med rätt hårda ord själv och saknar vilja att lära sig nåt utan mest vill bara ta emot ryggdunkar och heja rop ifrån få likatänkande och när kanske 8-9 av 10 rätt tydligt visar att sanningen /verkligheten inte riktigt studsar åt det håll ts vill ja då får man nog själv också tåla kritiken som delas ut. annars kanske man ska välja nåt annat än byggahus forum.. Forum brukar användas för att diskutera och då får man tåla att andra tänker annorlunda utan att bli tjejtjurig eller butthurt
Jaha - och Moses då? (11:e budet)P polaris78 skrev:ja det är väl lika meningsfullt som det här inlägget jag nu besvarar...
Men kör man likt ts i den här tråden på sin egen tro och vägrar lyssna på nån annan fast man sida efter sida blir överbevisad med stora mängder fakta men är lite för tondöv för sitt eget bästa och dessutom kör med rätt hårda ord själv och saknar vilja att lära sig nåt utan mest vill bara ta emot ryggdunkar och heja rop ifrån få likatänkande och när kanske 8-9 av 10 rätt tydligt visar att sanningen /verkligheten inte riktigt studsar åt det håll ts vill ja då får man nog själv också tåla kritiken som delas ut. annars kanske man ska välja nåt annat än byggahus forum.. Forum brukar användas för att diskutera och då får man tåla att andra tänker annorlunda utan att bli tjejtjurig eller butthurt
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
Nej det är många som det är kört att få in nå mer information i huvet på ,vissa är det kört på redan i skolåldern.. på andra går det ibland i sällsynta fall ..överbevisning funkar på vissa men inte alla..P pmd skrev:
men det funkar inte med ryggdunkar överdrivet medhåll och silkesvantar heller så..