Hej!
Numera finns ju krav på isolering av hus. Styrs tillämpligheten av fasitghetstypen? Dvs, om man bygger ett hus på en fastighet med typkod fritidhus, slipper man då automatiskt kravet på värmeisolering? Även om man bor permanent?
Tacksam om någon kan förklara vad som gäller, tittade i BBR men där står ju bara att reglerna inte gäller för hus som saknar uppvärmningsbehov under större delen av året.