37 062 läst ·
123 svar
37k läst
123 svar
När arkitekt bygger i egen regi
Kanske bara gäller att inte ha otur och få några måndagsexemplar.L Liljeros skrev:
Ner till 0,034 och 0,033 är inte ovanligt. 33 är väldigt stadiga men kan bli svåra att skära och passa in.
Nu har jag börjat montera plåttaket.
Smidigt med samtligt rätt tungt med 5,3meter långa och lite mer än 1meter breda plåtar.
Gick på 0,6mm för att få lite bättre stabilitet i plåten, men blir såklart lite tyngre.
Men är man lite kreativ så går det mesta!
Smidigt med samtligt rätt tungt med 5,3meter långa och lite mer än 1meter breda plåtar.
Gick på 0,6mm för att få lite bättre stabilitet i plåten, men blir såklart lite tyngre.
Men är man lite kreativ så går det mesta!
Vilken metod valde du för att få upp plåtarna ? Jag hade själv ett helsike att få upp plåtarna till vårt tak, dryga 6m långa och närmare 6m till takfot. Vi var 5 personer och det var på gränsen för att få upp plåtarna.
Slutade med att vi fick bygga ett trästativ att skjuta plåtarna på som vi hängde i ställningen.
Slutade med att vi fick bygga ett trästativ att skjuta plåtarna på som vi hängde i ställningen.
Vi kör i princip likadantL Liljeros skrev:Vilken metod valde du för att få upp plåtarna ? Jag hade själv ett helsike att få upp plåtarna till vårt tak, dryga 6m långa och närmare 6m till takfot. Vi var 5 personer och det var på gränsen för att få upp plåtarna.
Med ett trästativ/ramp lutendes mot ställning, vi är 3personer för att lyfta/dra upp dessa lägst stativet.
Jag + två pensionärer.
Så det är jag som får slita medans dom håller i
En på marken, en på ställningen och jag klättrandes/dragandes på läkten uppe på taket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden