6 520 läst ·
22 svar
7k läst
22 svar
När arkitekt bygger i egen regi
Det är en limträstomme i grunden.makhno_ skrev:
Dvs pelare och balkar med Ryggåstak.
Stommen delvis är synlig och delvis fejkad att vara synlig
För att få till lite mer intressanta detaljer och proprtioner på vissa delar.
Haha jo grus, står med
Pelarna i planen är inte alltid pelare, bara e ett test i planen jag la upp, ofta är det en bärande väggsnytt istället.Marko Koistinen skrev:
Redigerat:
Måste få fråga; vad är de rund ringarna på tomten? Planteringar? Buskar?Marko Koistinen skrev:
Hej alla på forumet.
Ni som inte vet vem jag är så är mitt namn är Marko Koistinen, jag bedriver en arkitektstudio i Stockholm och är arkitektur- expert här på byggahus.se
Jag kommer under det kommande året att bygga ett fritidshus ute på landet utanför Strängnäs i egen regi,
dvs ett hus jag både ritar och bygger. Jag kommer att köpa in hjälp för dom delar jag inte får / kan eller orkar göra men i övrigt så kommer jag att bygga allt själv.
Fastigheten är idag köpt och ansökan om bygglov är inlämnad, och just nu ute på grannhöran.
Jag planerar att hålla en tråd om helabygget här i forumet där ni kan får följa med mig resan!
Jag börjar tråden med att in två enkla illustrationer och ett par ritningar på det som jag planerar att bygga.
Träd
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man förvänta sig arkitekthjälp när man bygger egenritat hus med helentrepenad
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
När Arkitekt bygger bo, badrum och bastu på gång!
Bloggkommentarer -
När arkitekt bygger bo, uppdatering
Bloggkommentarer -
När arkitekt bygger Bo! Nästan färdig utsida
Bloggkommentarer -
När arkitekt bygger Bo, Stomresning del1
Bloggkommentarer