906 läst ·
5 svar
906 läst
5 svar
Nån som ordnat egen frakt från rinkaby rör
Jag har en godkänd ansökan för att anlägga biomoduler till enskilt avlopp av typen Brimer bbm8 sedan tidigare. Nu när jag tänkte inhandla dom har den försvunnit från grossisten som tidigare levererade dom med frakt hem
Det enda stället där jag hittar dom nu är rinkaby rör men dessvärre erbjuder dom ingen frakt på den artikeln utan endast avhämtning i butik. Jag har rätt långt till närmsta butik så inte jättesugen på att lägga en hel dag på att åka och hämta dom
Så min fråga är om någon har arrangerat egen frakt med upphämtning från rinkaby rör med tex schenker eller dylikt och hur ni isf gick till väga.
Eller om någon annan har en smidigare lösning på mitt problem är jag öppen för den
Det enda stället där jag hittar dom nu är rinkaby rör men dessvärre erbjuder dom ingen frakt på den artikeln utan endast avhämtning i butik. Jag har rätt långt till närmsta butik så inte jättesugen på att lägga en hel dag på att åka och hämta dom
Så min fråga är om någon har arrangerat egen frakt med upphämtning från rinkaby rör med tex schenker eller dylikt och hur ni isf gick till väga.
Eller om någon annan har en smidigare lösning på mitt problem är jag öppen för den
Brimer bbm8, tror inte det finns nått rsk på den.Krilleman skrev:
Ja frågade dom men svaret jag fick va mest att jag kanske kunde ordna egen frakt med schenker/dhl istället men ingen ytterligare info eller hjälp.
F felbjo skrev:
Har du kollat om du får köpa den direkt från Brimer?F felbjo skrev:
https://brimersverige.com/kontakta-oss/
Denna verkar vara lite dyrare, men samma "kit" men går att få med frakt för att undvika det steget hos Rinkaby.
https://markgrossen.se/enskilt-avlopp/infiltration/bioblok-biomoduler/?attribute_storlek=BDT+11m2
Njae ja mailade Brimer å hörde om återförsäljare för ett tag sen men fick inge svar, kanske får slå en signal till veckan..Krilleman skrev:
Mja ja såg den, de va markgrossen som sålde Brimer när jag skickade in ansökan men dom har ju bytt lev som sagt.. lite dyrare men kanske får slå till på ett sånt paket ändå till slut..
Klicka här för att svara