Hej
Sitter och planerar installation av kamin och har fastnat på modellen ”Delia” från kaminexperten.
Känns som att man får ganska rejäl kamin för pengen? Ca 280 kg kamin ink täljsten 175cm hög för runt 38k
Nån som har erfarenhet av modellen eller andra liknande från kaminexperten?
Sitter och planerar installation av kamin och har fastnat på modellen ”Delia” från kaminexperten.
Känns som att man får ganska rejäl kamin för pengen? Ca 280 kg kamin ink täljsten 175cm hög för runt 38k
Nån som har erfarenhet av modellen eller andra liknande från kaminexperten?
Blev det kaminen Delia?C Carlfile skrev:
Nga erfarenheter du kan dela i sådana fall? Är intresserad då den endast kräver 25cm till brännbar vägg.
Hej
Ja det blev den tillsist, fick börja elda i den i januari.
Min sitter 21cm från brännbar vägg. Sotaren hade ingen invändning mot det och väggen blir inte farligt varm.
Kaminen i sig är jättefin och jag är nöjd, klart så hade de varit trevligt att få in lite längre ved än 30-35cm men. Sen stod de att den skulle ha skakroster men det har den inte.
Ja det blev den tillsist, fick börja elda i den i januari.
Min sitter 21cm från brännbar vägg. Sotaren hade ingen invändning mot det och väggen blir inte farligt varm.
Kaminen i sig är jättefin och jag är nöjd, klart så hade de varit trevligt att få in lite längre ved än 30-35cm men. Sen stod de att den skulle ha skakroster men det har den inte.
Den går att ansluta både bak och topp.
Finns två st halvt utskurna plåtar på baksidan om man vill ansluta bakåt.
Dock måste man ha en vinkel innanför stentoppen då det på själva ”kamindelen” endast är en anslutning i toppen.
Vet inte om min förklaring va superbra 😅
Finns två st halvt utskurna plåtar på baksidan om man vill ansluta bakåt.
Dock måste man ha en vinkel innanför stentoppen då det på själva ”kamindelen” endast är en anslutning i toppen.
Vet inte om min förklaring va superbra 😅
Klicka här för att svara