2 966 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Nån som handlat från inbyggnadshällar.se?
Är det nån som har erfarenhet av Inbyggnadshällar.se? Egentligen skulle jag föredra att beställa från nåt större och mer erkänt företag, men hällen vi ska ha är väldigt mycket billigare på nämnda sajt - har för mig att det skiljer nästan 3000 kronor. Har googlat efter info om företaget men inte hittat just nånting. Blir lite nervös av det låga priset och bristen på omdömen och företagsinfo.
Edit: ser nu att sajten verkar vara kopplad till vivat.se som har fått skiftande omdömen på prisjakt (typ struliga, långsamma, billiga).
Edit: ser nu att sajten verkar vara kopplad till vivat.se som har fått skiftande omdömen på prisjakt (typ struliga, långsamma, billiga).
Redigerat:
Det finns alltid ett skäl till att vissa sajter är vansinnigt mycket biligare än andra. Leveranstrygghet bland annat. Jag skulle rekommendera dig att välja en leverantör som du känner dig trygg med. Tänk på att fel kan uppstå efter leverans. Då vill du få tag på någon att prata med och kunna reklamera. Det finns ett bra uttryck - pay peanuts - get monkeys!
Följ min renoveringsresa här http://byggaombloggen.com/
Följ min renoveringsresa här http://byggaombloggen.com/
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Jag kan förstå att det är frestande att välja lägsta pris, när såpass mycket finns att spara.
Som jag ser det så är det väl egentligen bara risken för dålig leveranstid som är risken här. OK, en såpass ny firma kan visa sig vara total bluff, men tittar på personerna bakom så driver de flera olika firmor, ingen verkar vara i KK.
Jag har för mig att om man betalar med sitt kreditkort, och blir blåst, så skall banken/kortföretaget kompensera. De har ett ansvar för att inte släppa in bedragare i systemet.
Så OM man klarar leveranstrul, så skulle jag chansa på att spara 3000 kr.
Som jag ser det så är det väl egentligen bara risken för dålig leveranstid som är risken här. OK, en såpass ny firma kan visa sig vara total bluff, men tittar på personerna bakom så driver de flera olika firmor, ingen verkar vara i KK.
Jag har för mig att om man betalar med sitt kreditkort, och blir blåst, så skall banken/kortföretaget kompensera. De har ett ansvar för att inte släppa in bedragare i systemet.
Så OM man klarar leveranstrul, så skulle jag chansa på att spara 3000 kr.
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Se bara till att den är lämplig att ansluta till ditt elsystem. Du har förmodligen en trefasanslutning idag. Om hällen är tillverkad för en annan marknad än Sverige så är det inte säkert att den går att ansluta till trefas utan problem. Vissa länder har endast enfas och då krävs det rätt stor säkring (= dyrt abonnemang) för att ansluta en häll.
Ett billigt inköp kan bli dyrt i längden.
Har ej erfarenhet av de sajterna men företaget bakom dem är ganska nybildat. Finns inget bokslut tillgängligt på det.
Ett billigt inköp kan bli dyrt i längden.
Har ej erfarenhet av de sajterna men företaget bakom dem är ganska nybildat. Finns inget bokslut tillgängligt på det.
Dom har ju härliga säljargument varför man skulle välja just denna häll
Betalning via PayPal ger väl en viss trygghet
Den här hällens reglage har utformats så att du kan anpassa temperaturen och ha kontroll över dina kastruller och stekpannor så enkelt som möjligt.När du behöver spara tid och få matlagningen klar snabbare använder du Booster-funktionen på hällen. Den ger dig en extra energiexplosion som snabbt värmer upp kastrullen med innehåll till högsta temperaturen. Det är perfekt när du blir inspirerad och när du lagar mat mot klockan.
Betalning via PayPal ger väl en viss trygghet
Hah! Men visa mig den säljande produktbeskrivning som INTE innehåller tomt skitsnack.Nimajneb skrev:
Följande textställen förklarar bättre mitt intresse för hällen:
"friheten att ställa olika stora pannor på hällen"
"anpassa temperaturen ... så enkelt som möjligt.
Japp, jag har handlat från inbyggnadshällar.se. Gör inte det! Jag beställde en induktionshäll och betalade med kort. Inga problem så långt. Fick bekräftelsemail att beställningen behandlades. Därefter var informationen dålig. Fick ingen notis om hur lång tid det skulle ta. Efter 5-arbetsdagar fick jag ett samtal från UPS-lagret i Jönköping: "Hej, din häll är krossad". Jag kontaktade inbyggnadshällar.se igen och bad dem skicka en ny. De skickade en ny häll med en annan transportör, DHL tror jag, Det tog ytterligare 5 arbetsdagar så ringer de från DHL och säger att hällen är krossad. Jag kontaktar inbyggnadshällar.se igen och ber dem skicka en ny häll. Efter ytterligare 5-6 arbetsdagar så ringer de från posten och säger att de har en krossad häll.....IGEN!!! Hur är det möjligt? Jag ringer till inbyggnadshäller.se och de är helt oförstående till hur dessa hällar kan gå sönder. De skulle undersöka saken sa de. Det tog ytterligare 3-4 arbetsdagar innan de återkom och undrade om de skulle göra ett nytt försök. Tja, varför inte tyckte jag och undrade om de hört talas om ettiketter som hetter "Ömtåligt gods"? Tack för tipset var svaret. I vilket fall...de skickade en 4:e häll. Jag fick inget bekräftelsemail eller kolli-id så jag kunde följa transporten. Efter 7-arbetsdagar kontaktar jag inbyggnadshällar.se igen. De undrar like mycket som jag vad som hänt denna 4:e häll och säger att de ska undersöka saken och återkomma om 1 timma. Nästa dag får jag ett mail som säger att även den 4:e hällen är krossad i transporten och att de kommer att betala tillbaka pengarna. Efter 10 dagar så har jag äntligen fått tillbaka mina pengar.
Sammanfattningsvis, undvik Inbyggnadshällar.se.
Jag beställde därefter en likadan häll från Whiteaway.se och den kom hel efter 4 dagar. Inga problem.
Sammanfattningsvis, undvik Inbyggnadshällar.se.
Jag beställde därefter en likadan häll från Whiteaway.se och den kom hel efter 4 dagar. Inga problem.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har erfarenhet av ett (1) köp från Whiteaway.Hans Erlandsson skrev:
Beställde en mixer till min son.
Den visade sig inte fungera när den kom fram.
Ringde och pratade med dem. Vi skickar en ny sa de direkt.
Den nya, fungerande mixern kom två dagar senare.
Inget snack om att returnera, lämna in till service eller liknande.
Den icke-fungerande mixern står på vinden som "reservdelsmaskin".
Whiteaway
Klicka här för att svara