63 381 läst ·
88 svar
63k läst
88 svar
Nån som byggt hus med byggelement i EPS?
Håller på med ett cellplast direkt hus nu. Har egentligen inget att klaga på. Fick upp stommen SJÄLV på en helg. Sen skulle det iof fixar med ursågning av fönster mm. Jag köpte inte deras plastreglar utan tog vanliga 45x45 stålreglar som var betydligt billigare. Hör gärna av dig om du har frågor...
Det låter ju kanon, ska du bygga enplanshus? Storlek?
Det låter bra att ha någon att bolla lite frågor med som sitter i samma sits som en själv. Stålreglar säger du, låter dyrare än plast
Vi va inne på träreglar 45x45 ist, men tror att i offerten får vi med plastreglarna så då är det lika bra att köra på det samt att träreglarna måste ju väldigt raka och fina om man skall kunna nyttja dom.
Det låter bra att ha någon att bolla lite frågor med som sitter i samma sits som en själv. Stålreglar säger du, låter dyrare än plast
1,5 plan, platta på 140 kvm. Ang reglarna så kostade stål ca 20kr på Bauhaus, plast hos Cellplast gick väl på 55kr plus moms har jag för mig. En 45x45 träregel funkar nog bra även om den är lite krokig då det är ganska gott om plats i hålen där dom ska ner.
Man skruvar ju iaf träreglar på både in och utsida. Det kan väll inte spela någon roll om det sitter en på mitten också....
Nackdelen med stålreglarna är att man inte kan dra skruvarna så hårt, där är en fördel med trä. Hur plastreglarna är vet jag inte.
Nackdelen med stålreglarna är att man inte kan dra skruvarna så hårt, där är en fördel med trä. Hur plastreglarna är vet jag inte.
Vad har ni fått för pris per kvm på cellblocken?
Ja, vi har förtagning till varje kloss utan vid dörrarna. Det vart någon som vi fick kapa i efterhand.empame skrev:
Men enligt cellplast direkt ska det inte behövas men det känns säkrare så.
http://db.tt/wIJwZIZ7