2 024 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Något att oroa sig för?
Håller på att renovera köket och har rivit ned all gips på väggar och tak.
Hittade i undertaket mot andra våning isolering som är mörkare än vissa andra partier. Den är inte fuktig och luktar inte illa. Är det bara som den är smutsig eller är det något man behöver oroa sig över?

Sedan så ser jag ingen ångspärr som kommer ner ifrån andra våningen i ena ytterväggen, hur får jag tätt där nu? Kan tillägga att där satt ångspärr i halva undertaket som överlappade ned på väggen 20 cm men det kan ju inte göra någon nytta om det bara sitter i halva undertaket? Eller?

Huset är ett trähus byggt -79
Tacksam för svar och förslag på åtgärder (snabbt).....
/Hasse
Hittade i undertaket mot andra våning isolering som är mörkare än vissa andra partier. Den är inte fuktig och luktar inte illa. Är det bara som den är smutsig eller är det något man behöver oroa sig över?
Sedan så ser jag ingen ångspärr som kommer ner ifrån andra våningen i ena ytterväggen, hur får jag tätt där nu? Kan tillägga att där satt ångspärr i halva undertaket som överlappade ned på väggen 20 cm men det kan ju inte göra någon nytta om det bara sitter i halva undertaket? Eller?
Huset är ett trähus byggt -79
Tacksam för svar och förslag på åtgärder (snabbt).....
/Hasse
Där isoleringen är missfärgad har det antagligen passerat luft under lång tid. Isoleringen har då fungerat som filter. Detta är inget ovanligt eller något att bekymra sig över men man kan se till att täta så att man få stop på luftflödet, speciellt om det handlar om yttertak eller yttervägg.
Klicka här för att svara