Hej
Finns det nått annat man kan använda än pemslang?
Har en slangstump på ca 20cm mellan pump och en koppling, och den krymper med resultat att det börjar läcka.
Har sådan koppling som på bilden, och det brukar hålla tätt i ca 1-2 veckor.
Sen får jag kapa till en ny slang och byta ut den.
Hoppas ni fattar vad jag menar
Finns det nått annat man kan använda än pemslang?
Har en slangstump på ca 20cm mellan pump och en koppling, och den krymper med resultat att det börjar läcka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har sådan koppling som på bilden, och det brukar hålla tätt i ca 1-2 veckor.
Sen får jag kapa till en ny slang och byta ut den.
Hoppas ni fattar vad jag menar
Är du säker på att slangen krymper? Det låter märkligt att en PEM-slang skulle göra så.
Jag skulle mycket hellre misstänka kopplingen. Vad är det för sort?
EDIT: Jag ser nu att det är en koppling från Biltema. Jag skulle byta den till en Beulco 6605 eller en Vatette PE innan jag börjar fundera på slangen.
Jag skulle mycket hellre misstänka kopplingen. Vad är det för sort?
EDIT: Jag ser nu att det är en koppling från Biltema. Jag skulle byta den till en Beulco 6605 eller en Vatette PE innan jag börjar fundera på slangen.
Det ser ut som ganska brutalt våld på slangen. Drar du kopplingen enligt instruktionerna?
Det är möjligt att TomTom79s förslag om stödhylsa kommer hjälpa, men jag skulle ändå gå på en Beulco 6605. Den kommer hålla tätt i resten av ditt liv.
Det är möjligt att TomTom79s förslag om stödhylsa kommer hjälpa, men jag skulle ändå gå på en Beulco 6605. Den kommer hålla tätt i resten av ditt liv.
Nä drar åt för hand först sen lite med en polygrip.
Men som sagt slangen krymper efter ett tag, har hänt att slangen lossnat ur kopplingen.
När jag byter så sitter slangen som berget men sen när den krympt så kan man gickla på den för hand.
Får pröva att köpa en sån koppling du skrev, vore gött att slippa gå och oroa sig och vänta på att vattnet slutar fungera.
Men som sagt slangen krymper efter ett tag, har hänt att slangen lossnat ur kopplingen.
När jag byter så sitter slangen som berget men sen när den krympt så kan man gickla på den för hand.
Får pröva att köpa en sån koppling du skrev, vore gött att slippa gå och oroa sig och vänta på att vattnet slutar fungera.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
Är det direkt ut ifrån pumpen?
Kan det vara vibrationer son ställer till det?
Kan det vara vibrationer son ställer till det?
Köp riktiga kopplingar de där fenomenen förekommer normalt sett inte.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden