Doftljustillverkarna kör ju med en prispolitik som nästan får Festool's produkter att framstå som billiga...

Se där, det är ju ett argument gott nog! Skaffa dig maskinerna och doftljusen. Hävda att det är skyhöga marginaler på ljusen och att det därmed blev likafördelning av familjemedlen.

Om allt går som planerat så får jag min CXS idag.
Ska bli spännande att se vad det är för en liten pryl.

Tänkte återknyta lite till trådens originalämne ;)
Skulle gärna höra lite mer om hur T18+3 står sig idagsläget...

Daniel_N skrev:
Kan det möjligtvis vara detta som är anledningen till att festool valt att släppa en 18V maskin? Det känns annars lite mossigt måste jag säga. Generellt sett så har ju utvecklingen gått mot klenare skruvdragare och det tyngre segmentet (förutom borrhammare) ersätts med slagskruvdragare. 18V känns väl mest befogat om man köper ett set med sågar och skruvdragare med samma batterier.

Dessutom känns det inte riktigt som festools hemmaplan. Sen har ju moderna skruvar lägre krav på idragningsmoment än äldre - 18V känns helt enkelt inte som riktigt rätt väg att gå enligt min mening...saknar i princip aldrig kraft i min 12V maskin, och skulle jag göra det så blir det slagskruvdragare istället. Fast C12:an med sin borstlösa motor räcker rätt långt...[länk]
Jag (vi) är i sitsen att vi behöver en starkare maskin igen, hade tidigare en 18V B&D som höll måttet när vi bodde i lägenheten.. Men när vi flyttade till villan gav den upp relativt snart... :(

Nu har vi bara 2st Makita 10.8V, vilka f.ö fungerar alldeles utmärkt till de flesta småjobb.

Det är vid borrning och skruvning av längre skruv mm som vi nu saknar en kraftigare maskin och får ta fram en gammal 230v Rustamaskin som slirar och har sig. Det är den här jag vill ersätta med en tillräckligt kraftig sladdfri maskin.

Den ska alltså vara stark, men ändå så pass smidig att lilla fru Clain orkar med den. Makitas modeller förkastade hon faktiskt direkt som otympliga och tunga, däremot T18+3 gillade hon däremot på stört...

Hon tyckte t.om den var mycket bekvämare och lättare att hålla än lilla CXS..

Men frågan återstår om T18 är rätta vägen att gå, läste även tråden om att det snart kommer en TI 15 slagskruvdragare, men det behovet kanske jag täcker upp med vår lilla 10.8V + en T18+3 ?

- andreas

Clain! Vilken dragare köpte du? nöjd?

Är det fortfarande denna som gäller? Inget nytt på gång?

freddijonsson skrev:
Clain! Vilken dragare köpte du? nöjd?
Kan man säga bättre sent än aldrig och svara ca 4-5 år för sent... ;)

Det blev iaf aldrig någon ny skruvdragare för oss i det gamla huset, men väl en T18+3 nu i somras när vi påbörjade vårt nya projekt "restaurera gammal lantgård".

Så otroligt nöjd med att vi valde denna, kan mycket väl kommit nya alternativ men den här passar oss helt utmärkt, vinkeltillsatsen är ex helt underbar och en räddare många gånger..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.