Byggahus.se
Härligt! :)
Dom där systainrarna med askar i är praktiska, jag har 2 mini systainrar med såna i till udda-skruv.

Ja som jag skrev i min senaste tråd så var även jag tvungen att handla en ny skruvdragare för att kunna fortsätta snickra.
Fick bli en Aeg, enda märket som jag enbart har bra erfarenhet av.

Förresten, finns det excenterchuck till cxs:en?
 
skalman1 skrev:
Härligt! :)
Dom där systainrarna med askar i är praktiska, jag har 2 mini systainrar med såna i till udda-skruv.

Ja som jag skrev i min senaste tråd så var även jag tvungen att handla en ny skruvdragare för att kunna fortsätta snickra.
Fick bli en Aeg, enda märket som jag enbart har bra erfarenhet av.

Förresten, finns det excenterchuck till cxs:en?
Ja, jag fick en känsla av att det kan vara smidigt.
Jag har ju fyra sortainers med utdragbara lådor i olika storlekar I bilen men var ute efter att ha en som är renodlad för ändamålet istället så jag tror på den.

Finns inte excenterchuck vad jag vet iaf... men det har jag på C12 så det räcker. :)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Förresten var jag ju dessutom tvungen att beställa en svart systainer med orange snäppfäste och insats för min Fein då jag är trött på den klumpiga Feinväskan som dessutom gått sönder... :)
Var det denna?
Har en själv och den är mycket bättre än Feinväskan.
 
Redigerat:
Jepp...

Mycket bättre att den håller samma mått som ens övriga lådor/väskor...

Dessutom finns det ju insats till systainern som är formad för just Fein så det är kanon.
 
Jag använder idag en dewalt dc 722 18v så det är ju en ganska stor pjäs när det kommer till enklare "skruvningar".
Ska snart skruva upp ett tak så det kommer bli mycket skruvande över huvudet och då är ju som sagt en stor 18v lite onödigt.
Jag har idag både Bosch, DeWalt och Festool, det senaste inköpet (1 vecka) sedan var en inte helt oväntat Festool TS55, så man
har ju lätt ramlat in och vill fortsätta med Festool men vad tror ni, är en Festool CXS Li 1,3 set vad jag söker.
Kommer som sagt använda den till att skruva i tak och till liknande skruvarbeten.
Går det att motivera att köpa den med tanke på priset på konkurenternas "fjuttdragare".
 
Festool CXS är precis rätt pryl för uppgiften! Har arbetat uteslutande med maksinen över huvudet hela dagen. Maskinen drar 50 mm franska, 5 x 100 och 6 x 50 träskruv utan förborrning i brädvägg respektive regel utan att maskinen gnäller värst mycket. Detta gör iofs många maskiner men CXS:en är grymt skön och flexibel i mindre vrår och till alla former av skruvning där momentet inte är så tungt. Ta bara en sådan grej som skruvning/borrning/trixande mellan/ovan relger som är reglade cc 300! Där är maskinen tillräckligt stark och liten för de flesta uppgifter. En CXS:är enligt min mening ett bra köp även om jag personligen önskat att den hade borstlös motor.
 
Det låter som en lovande maskin för min del då.
Har ofta saknat just den där lilla maskinen när man ska komma åt på konstiga ställen.
Så som det ser ut nu så lutar det nog mot en CXS och jag antar att man inte blir besviken.
 
Om man är ute efter en maskin att använda där det är trångt så borde väl en Bosch GSR 10.8v utan chuck vara bättre?

Den nya är ju riktigt kort och smidig. :)

gsr10.8-li-bosch-drill-driver-500.jpg
 
Jag har tittat lite på den okså faktiskt, men det ser ut som att det är svårare att hålla ett tryck mot skruven för att den inte ska "rappa". men så kanske det inte är, jag har inte testat någon.
 
Jag har skruvat mycket ph2 skruv med en liknande maskin och trycket mot skruven är inga problem.
 
Isaksson skrev:
Det låter som en lovande maskin för min del då.
Har ofta saknat just den där lilla maskinen när man ska komma åt på konstiga ställen.
Så som det ser ut nu så lutar det nog mot en CXS och jag antar att man inte blir besviken.
Jag formligen älskar min lill CSX och ångrar inte för en sekund att jag köpte den.

Liten, lätt och smidig att jobba med... d^_^b
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Jag formligen älskar min lill CSX och ångrar inte för en sekund att jag köpte den.

Liten, lätt och smidig att jobba med... d^_^b
Det verkar som att alla som har en är väldigt nöjda med den.
 
Nu väntar jag på att min CXS ska komma och knacka på dörren ;)
 
Jag börjar känna ett litet begär...
Inte för att jag behöver den, men det är ju så med många av sakerna jag köper annars med.

Undrar om budgeten håller för en CXS och en Domino som en liten julklapp till mig själv. Sambon kan ju få några doftljus eller så...
 
Hade du bott själv så hade du sluppit köpa doftljus och kunnat lägga pengarna på några centrotec bits istället. ;)

Själv är jag nästan festool fri nu, har bara kvar ett paket pennor. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.