23 566 läst ·
81 svar
24k läst
81 svar
Någon som testat Festool T18 + 3?
Inte för att det har med T18 att göra egentligen, men 6/9 är tydligen släppdatum i tyskland för CXS..
mer info här.. http://festoolownersgroup.com/festool-tools-accessories/german-festool-facebook-new-drill/ eller på facebook http://www.facebook.com/pages/Festool/323539532043
/m
mer info här.. http://festoolownersgroup.com/festool-tools-accessories/german-festool-facebook-new-drill/ eller på facebook http://www.facebook.com/pages/Festool/323539532043
/m
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
för nån månad sen köpte jag en C12 LI, kärlek uppstod på en gång... gillade inte alls den gamla men denna ojojojojoj...... nu slog jag till och beställde ett CXS -Set :wow: det är något specielt med det svartgröna :blushing:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
ja nu har jag hunnit testa maskinen lite och den får MVG i betyg.. klart den bästa fjuttdragare jag provat, och då har jag ägt Makita DF030DWE, DF330DWE, Bosch GSR 10,8v-LI gen 1 , 2 och 3, GSR10,8v-2-Li och Hitachi DS10DFL, har inte provat Dewalts nya men jag tror knappast att dom har något att säga till om här..
maskinen är mycket lätt och svarar snabbt så som en festool skruvdragare gör, den känns varken framtung eller baktung och ergonomin är helt perfekt, att skruva med den är helt perfekt och det känns ingen tendens till några vibrationer eller vobblingar.
tycker att lampan lyser lite starkare än andra skruvdragare men det kanske bara är en inbilning.
paketet jag köpte var set kitet där det följde med ett extra batteri och vinkelchuck, borrchucken som följde med tar bara 8mm borrar så det var lite utav en besvikelse.. men då denna kör centrotec så är det inge bekymmer där, bälteshållaren på sidan går att flytta till andra sidan, verktygslöst och det hålls fast av batteriet!
bifogar lite bilder nedaför där det även visar storleks skillnaden mot för c12 li
maskinen är mycket lätt och svarar snabbt så som en festool skruvdragare gör, den känns varken framtung eller baktung och ergonomin är helt perfekt, att skruva med den är helt perfekt och det känns ingen tendens till några vibrationer eller vobblingar.
tycker att lampan lyser lite starkare än andra skruvdragare men det kanske bara är en inbilning.
paketet jag köpte var set kitet där det följde med ett extra batteri och vinkelchuck, borrchucken som följde med tar bara 8mm borrar så det var lite utav en besvikelse.. men då denna kör centrotec så är det inge bekymmer där, bälteshållaren på sidan går att flytta till andra sidan, verktygslöst och det hålls fast av batteriet!
bifogar lite bilder nedaför där det även visar storleks skillnaden mot för c12 li
hmmm, borde det inte vara större skillnad storleksmässigt mellan CXS och C12?
Känns som att dom är samma typ av maskin, bara att C12 är lite mer av allt.
Förresten, hur är dom i maskinerna i längd? CXS ser ju nästan längre ut på bilderna :S
Känns som att dom är samma typ av maskin, bara att C12 är lite mer av allt.
Förresten, hur är dom i maskinerna i längd? CXS ser ju nästan längre ut på bilderna :S
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag får samma känsla som dig skalman1...
Känns bara som de tagit en tung sten och slagit ovanpå C12 så den har blivit bredare men lägre...
Längtar till i veckan då jag kan känna på den och jämföra den med C12 live hos min ÅF för enligt honom skulle den vara en utmärkt montagemaskin... som komplement till C12...
...och framförallt var det rimliga pengar för den.
Känns bara som de tagit en tung sten och slagit ovanpå C12 så den har blivit bredare men lägre...
Längtar till i veckan då jag kan känna på den och jämföra den med C12 live hos min ÅF för enligt honom skulle den vara en utmärkt montagemaskin... som komplement till C12...
...och framförallt var det rimliga pengar för den.
Håller helt med...den känns inte så "fjutt". Inget man lägger i fickan direkt. Kan det låga priset vara ett sätt att locka nya köpare och suga ner dem i träsket? Krävs att kvaliten inte avspeglas i priset i så fall....skalman1 skrev:
Kan detta vara ett av flera järtecken att märket håller på att gå samma väg som flera av forna tiders giganter typ Elu när Dewalt tar över, Black'n Decker, Skil osv...Daniel_N skrev:
Jag menar inkl. priser på hemsidan, en "billighetsdragare", fler omen någon?
Man vet aldrig. Jag hoppas inte det. Övriga släpp de senaste åren har ju varit av högsta kvalitet, tex kapex och of2200 som är långt före alla konkurrenter. Och den nya centroteclådan var den dyraste på länge (någonsin)?Micke184 skrev: