IMG_6113.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6113.jpg
Skapa konto
IMG_6114.jpg
Skapa konto
IMG_6359.jpg
Skapa konto
IMG_6135.jpg
Skapa konto

Mitt val av fönsterköp från VELFAC blev en mardröm, Problem med allt från beställning, montering, leverans och framför allt kvalitet och service mind, otroligt snutig säljare som efter att jag själv åkt ner personligen och pekat på vad jag villa ha för färger mm, lagt in en vi innerlist på något fönster lagt in ett grönt fönster mitt i allt tror jag det var, fel färg ute eftersom att han gick på vad byggaren sade i stället för vad jag pekat på.... svaret ...lär dig läsa order bekräftelser. När jag såg felet var det omöjligt att ändra även om leverans tiden var månader framåt.

När väl fönstren kom ,försenade nån månad ?? (undrar hur de ej skulle hunnit ändra färgen) , beställde jag monterings hjälp av deras montör för att det skulle bli rätt, döm om min förvåning när vid slutbesiktning, fönster ej varfastsatta i sulan utan var lösa, ingen drevisolering eller tätning mellan fönsterpartierna ??

Färgen har trillat av nästan samtlifga fönster på något ställe. Velfac erbjuder ommålning, vilket naturlitvis ej blir som fabrikslackat. VELFAC görs idag i Polen och är långt ifrån var de var 2007 i kvalitet då jag beställde dem till ett sommarstuge bygge. Att de sedan ej står för sina fel är beklämmande.

ARN nästa

Redigerat:
Det verkar ju helt fruktansvärt.
Satt precis och funderade på att köpa Velfac fönster men efter läst detta blir man ju helt klart fundersam.
Hur har det gått?
Tycker det verkar otroligt att en stor firma som Velfac levererar så dålig kvalitet och att de sen inte byter ut de felaktiga fönsterna?
Köpte ni direkt av Velfac eller av en återförsäljare?

Velfac är inte det kvalité fönster många tror att de är. Dessa föredras dock av arkitekter då fönster/dörrar har stora glasytor och att fasta och öppningsbara fönster inte skiljer i utseende. Googla/youtuba så kommer fler skräckscenarier upp. Oftast är de inte optimala för våra väderförhållanden heller, vad deras u-värde än säger...

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Färg som släpper är naturligtvis inte ok, oavsett vem som tillverkat dem. En liten fråga, hur / var förvarades fönstren innan de monterades ?

fremax fremax skrev:
Velfac är inte det kvalité fönster många tror att de är. Dessa föredras dock av arkitekter då fönster/dörrar har stora glasytor och att fasta och öppningsbara fönster inte skiljer i utseende. Googla/youtuba så kommer fler skräckscenarier upp. Oftast är de inte optimala för våra väderförhållanden heller, vad deras u-värde än säger...

Med vänlig hälsning, fremax
Men den är väl svensk tillverkat eller vilket land kommer den från ?

Skulle aldrig rekommendera Velfac. Välj något annat om du vill ha det problemfritt. Velfac har haft/har stora problem med köldbryggor som ger kondens på insidan fönster. De hävdar dålig ventilation tills de blir motbevisade. Tror inte det finns någon som har deras 200-serie som är nöjd med funktionen. Dessutom har de ett kundbemötande i absoluta botten

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Låter oroväckande.
Har satt Velfac Energy och Edge i mitt nybygge. Känns OK så här långt men skjutdörr är inte lika gedigna som mina tidigare stora skjutdörrar. Vi gilla främst Aluprofilen i Granit rent gestaltningsmässigt, samt förmånlig prisbild. En tillkommande kostnad ska man komma ihåg är plåtjobben för anslutning mot vägg (blev ca 60' tillägg).
De något mer komplicerade att montera än konventionella fönster.
Vi har hög isoleringsgrad på vår konstruktion, och i så fall kommer köldbryggor visa sig med kondensproblem mm. Återstår att se.

• Gilla
McHolm
  • Laddar…
De har säkert blivit bättre, men producenter som är dåliga på att ta ansvar för sina reklamationer tycker jag att man skall hålla sig borta från.
Alla vet att det är problem med köldbryggor på velfac 209, alla utom velfac.....

• Gilla
Inger Lindholm och 1 till
  • Laddar…
F Fönster teknikern skrev:
Färg som släpper är naturligtvis inte ok, oavsett vem som tillverkat dem. En liten fråga, hur / var förvarades fönstren innan de monterades ?
Närbild på ett nyinstallerat fönster där färgen släpper från fönsterkarmen, med grönt landskap synligt genom glaset.
Skapa konto
Hej. Satte in fönster i vårt nybygge för ett år sedan. Samma problem på flera ställen med att färgen släpper. Dom är INTE kundvänliga. Blev först godkänt med att dom skulle komma o slipa och måla om. Vi undrade dock om det va grundmålat ? Efter den diskussionen så tyckte dom att målet va avslutat så dom vägrade att komma. Dom sätter oxå på blå Velfaclappar på rutorna och när man tar bort dom så syns det fortfarande text på rutan som vi inte lyckas få bort!
Våra rutor kom och monterades av deras tekniker nästan omgående ! Marie

L Lövetbygg skrev:
[bild][bild][bild][bild][bild]

Mitt val av fönsterköp från VELFAC blev en mardröm, Problem med allt från beställning, montering, leverans och framför allt kvalitet och service mind, otroligt snutig säljare som efter att jag själv åkt ner personligen och pekat på vad jag villa ha för färger mm, lagt in en vi innerlist på något fönster lagt in ett grönt fönster mitt i allt tror jag det var, fel färg ute eftersom att han gick på vad byggaren sade i stället för vad jag pekat på.... svaret ...lär dig läsa order bekräftelser. När jag såg felet var det omöjligt att ändra även om leverans tiden var månader framåt.

När väl fönstren kom ,försenade nån månad ?? (undrar hur de ej skulle hunnit ändra färgen) , beställde jag monterings hjälp av deras montör för att det skulle bli rätt, döm om min förvåning när vid slutbesiktning, fönster ej varfastsatta i sulan utan var lösa, ingen drevisolering eller tätning mellan fönsterpartierna ??

Färgen har trillat av nästan samtlifga fönster på något ställe. Velfac erbjuder ommålning, vilket naturlitvis ej blir som fabrikslackat. VELFAC görs idag i Polen och är långt ifrån var de var 2007 i kvalitet då jag beställde dem till ett sommarstuge bygge. Att de sedan ej står för sina fel är beklämmande.

ARN nästa

• Arg
fremax
  • Laddar…
Fönstren förvarades i huset

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.