Hittade detta märke (Ecolite) när jag var inne på Bauhaus och kan se att det härstammar från ELCO AB som även har ex. HideaLite. Prisskillnaden är dock dubbelt (Ecolite är billigare).

Någon som har erfarenhet av exempelvis http://www.ecolite.se/iris/ ?

Är det värt att satsa på Hide-a-lite Bright Eye Multi 6 Tilt om man vill ha dimmereffekt i badrummet (5m^2 med 265 takhöjd)?

Jag skulle inte välja dessa då de drivs med 230 V, utan leta efter LED-armaturer som drivs med konstant ström. Då finns nämligen drivdon med inbyggd dimmer som garanterat fungerar. Av bruksanvisningen ser det ut att vara ett medföljande drivdon till tre st lampor, så det är enkelt att slänga drivdonet. Nu kanske det är så att en viss extern dimmer fungerar utmärkt med medföljande drivdon, det är väl bara att prova... notera att deras dimmerlista säger "fungerar bäst med..." där "bäst" inte nödvändigtvis behöver betyda "bra".

Ok, tack för informationen. Går på HideaLite. Tror de drivs med konstant ström.

Bright eye multi 6 är en väldigt gammal teknik i. Det finns nyare typ designlight cob.

Okej. Jag är helt lost på denna front. Vilka produkter är att rekommendera för ett bad på 5m^2 med 265 takhöjd? Hyfsat rektangulärt rum. Ska ha detta som primär belysning.

• Gilla
Viktoro17
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.