1 097 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Någon som arbetar med badrum i centrala Sthlm?
Hej,
Undrar om det finns någon duktig i centrala Sthlm som har tid att titta förbi mig 5 min för att felsöka mitt badrum?
När jag kommer innanför dörren till lägenheten känns någon svag odör (det luktar illa ett par minuter men väl inne i lgh vänjer man sig snabbt så lider inte av det nämvärt). Men det gruvar mig att jag inte lyckats komma på vad det kan bero på trots att jag tagit in flera hantverkare. Bland annat har två oberoende personer mätt om det finns fuktskador och det finns det ej.
För den som hittar felet och kan åtgärda det enkelt så utgår givetvis ersättning.
Undrar om det finns någon duktig i centrala Sthlm som har tid att titta förbi mig 5 min för att felsöka mitt badrum?
När jag kommer innanför dörren till lägenheten känns någon svag odör (det luktar illa ett par minuter men väl inne i lgh vänjer man sig snabbt så lider inte av det nämvärt). Men det gruvar mig att jag inte lyckats komma på vad det kan bero på trots att jag tagit in flera hantverkare. Bland annat har två oberoende personer mätt om det finns fuktskador och det finns det ej.
För den som hittar felet och kan åtgärda det enkelt så utgår givetvis ersättning.
Svårt för mig att beskriva mer än att det luktar illa och att det måste komma från badrummet. Men har inte lyckats hitta källan till varför det luktar illa och var exakt i badrummet det kommer ifrån. Det luktar svagt, inte outhärdligt. Efter 2 min i lägenheten känner jag ingen lukt alls...Jonatan79 skrev:
Har inte kollat på några rör eller något mer avancerat utan det är fuktmätning som har gjorts.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Handfatets avloppsrör har kollats, samt WC (av en granne med mer kunskaper om dettan mig). Inga fel hittades!Jonatan79 skrev:
Har jag ett frånluftdon i badrum.
Har du uteslutit att lukten verkligen kommer från din lägenhet? Finns det något vattenlås eller avlopp som angränsar till din lägenhet?
Det tog mig ett par månader att lokalisera den dåliga lukten i min lägenhet som uppstod någon gång ibland. Det visade sig komma från barnvagnsförrådet som angränsar till min hall. När vattenlåset i barnvagnsförrådet torkar (vilket det gör snabbt då vattenlåset är av modell mindre) kändes en svag avloppslukt. En tidigare granne hade haft som vana att fylla på vattenlåset någon gång ibland vilket gjorde att ingen annan blev medveten om detta först grannen hade flyttat.
Det tog mig ett par månader att lokalisera den dåliga lukten i min lägenhet som uppstod någon gång ibland. Det visade sig komma från barnvagnsförrådet som angränsar till min hall. När vattenlåset i barnvagnsförrådet torkar (vilket det gör snabbt då vattenlåset är av modell mindre) kändes en svag avloppslukt. En tidigare granne hade haft som vana att fylla på vattenlåset någon gång ibland vilket gjorde att ingen annan blev medveten om detta först grannen hade flyttat.
Testa att ha i definstionssprit i avloppet för du kan ha bakterier som luktar.S SthlmFinest skrev:Hej,
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden