Jag hoppas fortfarande att någon har synpunkter om Stabelo.

Düsseldorff
Stabelo är toppen. De har dessutom stabila ägare (bland annat Avanza). Kör på.

• Gilla
DE73
  • Laddar…
B
Har haft stabelo, böt till landshypotek då de var lite billigare. Har inte haft några problem alls med stabelo.

Har hört rykten om att de ev. Skulle kunna få problem att handla upp kapitel på marknaden, om räntan går upp. I sådana fall skulle man kanske får acceptera högre ränta än storbankerna erbjuder (= flytta bolånen till annan bank). Jag kommer inte ha några problem att byta bolånebank, så jag ser det inte som en direkt risk. Bara att ta dem som erbjuder lägst ränta.

• Gilla
DE73 och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar. Det får bli lån hos Stabelo.

Vill skicka med en varning till er här på forumet som planerar att finansiera renoveringsprojekt genom att utöka bolånet hos Stabelo.

Vi fick en ansökan om utökat bolån godkänd för att finansiera renovering och lösa mindre lån. Men i samma sekund som godkännandet kom skickades ett automatiskt avslagsmejl ut från deras system. Handläggaren bekräftade snabbt att detta var ett felaktigt avslag orsakat av ett IT-fel och att lånet var godkänt och att deras IT-avdelning jobbar på det.

Status nu (snart 4 veckor senare):

• Inget hända: Lånet är fortfarande helt spärrat i deras system.
  • Renoveringen stoppad: Hela vår renoveringsplanering och inköp ligger på is då pengarna är låsta.
  • Noll uppföljning: Stabelo hör aldrig av sig själva. Jag har tvingats jaga dem veckovis för statusuppdateringar, där beskedet varje gång bara är att de "väntar på IT", helt utan tidsplan eller manuell lösning.
Om du planerar en renovering där du är beroende av en tydlig tidsplan och pengar på kontot bör du tänka dig för noga. Fastnar din ansökan i Stabelos IT-system finns det ingen manuell handlingskraft eller eskalering. Man blir helt lämnad i sticket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.