6 258 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Någon med erfarenhet av detta?
EnkProjektet, det du skriver låter inge vidare...
Men, jag antar att det ligger mycket i det du skriver. Tyvärr.
Men, hur sjutton undersöker jag alla andra radiatorer och rör fram till dessa??!
Många rör är ju dessutom dolda, i vägg, golv osv.
Men, jag antar att det ligger mycket i det du skriver. Tyvärr.
Men, hur sjutton undersöker jag alla andra radiatorer och rör fram till dessa??!
Många rör är ju dessutom dolda, i vägg, golv osv.
Jag hade demonterat radiatorn och sedan satt pluggar på rören. Seda sågat av radiatorn med en vinkelslip för att kolla tjockleken på godset som ett stickprov. Det kan ju vara en punktskada om du har tur.
Håll också sedan koll på trycket i värmesystemet. Behöver ni ofta fylla på vatten så indikerar det en läcka.
Håll också sedan koll på trycket i värmesystemet. Behöver ni ofta fylla på vatten så indikerar det en läcka.
jo. det kan vara så. när ett element drabbas så. dock tror jag att det större risk att elementen drabbas mestEnk Projektet skrev:
Nu har jag låtit svetsa elementet och det ser ut att hålla tätt. Man satte dessutom elementet under 2 kilos tryck i över ett dygn, utan att upptäcka fler svagheter/hål. Så, nu håller jag tummarna att denna åtgärd var den rätta. 
Klicka här för att svara