EnkProjektet, det du skriver låter inge vidare...
Men, jag antar att det ligger mycket i det du skriver. Tyvärr.
Men, hur sjutton undersöker jag alla andra radiatorer och rör fram till dessa??!
Många rör är ju dessutom dolda, i vägg, golv osv.
 
Jag hade demonterat radiatorn och sedan satt pluggar på rören. Seda sågat av radiatorn med en vinkelslip för att kolla tjockleken på godset som ett stickprov. Det kan ju vara en punktskada om du har tur.

Håll också sedan koll på trycket i värmesystemet. Behöver ni ofta fylla på vatten så indikerar det en läcka.
 
S
Enk Projektet skrev:
Stor risk att många radiatorer i huset är i samma skick...även rören fram till dom....läge att göra något NU....det är snart vinter och enl Murphys lag så blir det runt Jul.....
jo. det kan vara så. när ett element drabbas så. dock tror jag att det större risk att elementen drabbas mest
 
Nu har jag låtit svetsa elementet och det ser ut att hålla tätt. Man satte dessutom elementet under 2 kilos tryck i över ett dygn, utan att upptäcka fler svagheter/hål. Så, nu håller jag tummarna att denna åtgärd var den rätta. :)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.