2 188 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Någon som har erfarenhet av detta avhärdningsfilter?
egen brunn och hydrofor som går till 3 bar. Den är bra mycket billigare än en del andra. Och det är ju inte speciellt avancerat.Demmpa skrev:
Installerad igår detta vattenavhärdningsfilter, av modellen Uni Watersoftener 1500
Installationen gick relativt smärtfritt, det man ska tänka på att få dit spärrbrickorna på varje sida korrekt; annars lossnar hela stycket = sprutar vatten. Gjorde om och gjorde rätt; då sitter det.
Tyvärr är manualen ej på svenska och man får plugga på lite över ord som man normalt inte använder ur engelskan.
Allt inkopplat igår och då det tog en del tid, kraft och irritation på att torka upp vatten så lät jag den stå och ska idag starta upp den; en del menyinställningar som ska till - även om manualen beskriver att de flesta inställningar redan är gjorda, så måste man initiera en första start. Kan återkomma senare med resultat.
Köpte denna för jag tyckte att alla andra avhärdningsfilter på marknaden har skyhöga priser och att denna hade en stor tank för avhärdning.
Installationen gick relativt smärtfritt, det man ska tänka på att få dit spärrbrickorna på varje sida korrekt; annars lossnar hela stycket = sprutar vatten. Gjorde om och gjorde rätt; då sitter det.
Tyvärr är manualen ej på svenska och man får plugga på lite över ord som man normalt inte använder ur engelskan.
Allt inkopplat igår och då det tog en del tid, kraft och irritation på att torka upp vatten så lät jag den stå och ska idag starta upp den; en del menyinställningar som ska till - även om manualen beskriver att de flesta inställningar redan är gjorda, så måste man initiera en första start. Kan återkomma senare med resultat.
Köpte denna för jag tyckte att alla andra avhärdningsfilter på marknaden har skyhöga priser och att denna hade en stor tank för avhärdning.
Klicka här för att svara