Hej alla härliga DYIare, vi har ett stort kaklat badkar på 110x200x80 cm och det känns meningslöst att fylla badkaret för våra småbarn. De håller även på att växa ur barn badkaret som vi köpte från Ikea för några år sedan. Vi undrar om någon har någon praktisk lösning på hur man kan minska badkarsutrymmet utan att behöva renovera om, t.ex. att ha någon avskiljare som man kan t.ex. fälla ut och fästa både på väggarna men även på golvet för att inte något vatten ska läcka ur det utrymmet? Jag vet att man kan köpa ett större barnbadkar, jag vet att man kan renovera om, jag vet att man kan köpa ett mindre "vuxetän"badkar, så gärna inga spydiga kommentarer. Tänkte mer om det finns något praktiskt sätt att minska ett befintligt badkar under dem gångerna barnen nyttjar det under närmaste åren då barnen fortfarande är små

Att hitta en mellanvägg som nyper fast ordentligt och håller tätt runt om - ja det blir nog en utmaning...

Det är rätt stora krafter på väggen som hela tiden trycket mot den vattenfria volymen, och så är det någon som förr eller senare sparka till och väggen lossnar... - visst man kan sätta stöttor mellan mellanväggen och bortre väggen för att ta upp krafterna, sedan har man de där att få tätt i skarven runt om.

Skall ni hitta lösning som fungerar för just eran bad så blir det troligen att ni själva är innovativa och prova olika lösningar tills ni hittar något som fungerar

Vill ni inte själva konstruera och problemlösa så är nog enda praktiska lösningen dessvärre mindre 'gummi/plastbadkar' i den större badkaret.

Er badkar är ju en mindre bassäng och fylla den 40 cm (antar här 80 cm är hela djupet) är ju 880 liter vatten, så jag förstår motståndet att fylla upp det ofta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.