143 177 läst ·
1 086 svar
143k läst
1,1k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 907 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 907 inlägg
Du måste medge. Det var häftigt -en hel mening på ett okänt språk som jag googlat fram betydelsen av. -"Jag skapar mina egna regler"!D djac skrev:
lite Clintanvibbar hos @llundberg
Jag behöver inga bevis för vem som gjort något, man vet ju vem som är skyldig och om någon vill starta ett tit-4-tat krig, gärna för mig. Jag kan jävlas bättre än grannen!P polaris78 skrev:ja och efter den här tråden och insändare och anmälan till allt ts kan hitta inklusive målägaren så är det kanske inte så svårt att misstänka rätt person för vem som förstört målet.. Vad får dig att tro att du själv inte då kan råka ut för samma medicin... hittar din elbil som plötsligt blivit det nya prickskyttemålet.. eller solcellspanelerna på taket osv osv. när du själv går över den gränsen så kommer det vara stor risk att det plötsligt är flera familjer på gatan som har ungar som leker vid målet och plötsligt är det flera barnfamiljer mot den enda motståndaren mot målet..
Det är inte ett läge du vill hamna i.
Det finns så mycket jäkelskap man kan göra som är nästan hopplöst att bevisa som är nog så störande.. en puckträff var annan vecka så man är säker att ägaren hunnit anmäla den så det kostar en självrisk varje tillfälle och i otakt det ett fönster eller en solcellspanel. och det är jobbigt att bevisa vilken unge som sköt den här gången om grannskapet turas om och håller varandra om ryggen vilket snabbt brukar bli fallet om vägens surgubbe plöstligt kliver över gränsen och saboterar ungarnas mål. Få saker skapar så snabb samhörighet som en gemensam fiende..😂
Flyttat målet så det stod mot deras tomt såklart, dag ut och dag in..Villa Spinell skrev:
Vi har ett problem som vi har tagit upp med vår kommun, Trelleborg. Helt klart är detta ett mycket stort men uppenbart ett lika underligt problem för ingen; kommun och polisen, vet hur man ska hantera det. Eller också vill man inte göra det. Jag presenterar problemet för er och sedan tar jag gärna emot inputs. Håll i minnet, detta handlar inte om millimeterrättvisa eller granngnabb. Det är ett problem för oss men helt klart är kommun och polis helt uppgivna. Grannen skiter i vilket!
Vi bor vid en vändplats. Vändplatsen har privatiserats av vår granne som ställt ut ett landhockeymål där, ett stort. När kidsen spelar där händer det att hårda puckar slås in på vår tomt och också mot bil, häck och in på vår uteplats. Grannen vet om att detta gör oss väldigt obekväma eftersom kidsen inte tar något ansvar men inte heller de vuxna. Vi är inte intresserade av att bo vid en landhockeyrink och vi är inte intresserade av att få bucklor i vår nya bil eller en puck in i nysatt häck. Jag har gjort anmälan till vår kommuns miljöinspektör men inget händer.
Vårt hus har gul linje, streckat i vitt är vändzon/landhockeyrink och vit gräns är grannen som skiter i vilket.
Vad hade ni gjort?
Frågat om jag fick vara med och spela/slå lite .. bäst av tio mot målet .. 😊👍
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Det står redan mot deras tomt enligt google streetview, jag har markerat ut målet på bild i detta inlägg:Snigla skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...erar-var-vaendzon.552633/page-26#post-6274431