joaasp joaasp skrev:
Hej!

Fick ni tag i någon reservdel ?

Mvh
//Joakim Asplund
För min del så gick tyvärr hela duschdörren sönder innan jag hann pröva det nya fästet. Så det blev inget för mig.
 
B BengtEgnesund skrev:
Tyvärr inte men längre upp i tråden finns bilden med en trasig del och den 3D printade. Ta den lösa fyrkantiga biten o håll den mot den runda så ser man var den suttit. Borra rakt igenom fyrkantiga biten in i den runda. Gänga o dra i en skruv så den hålls på plats. Lycka till! Surt o kasta fina glasdörrar för en så liten defekt
Går det att utveckla, den nedre skruven blir en lång som du gängar i den yttre delen och drar fast fästet med 2 skruv eller bler 3 skruvar totalt ?

Mvh
//Joakim Asplund
 
bt86bt bt86bt skrev:
För min del så gick tyvärr hela duschdörren sönder innan jag hann pröva det nya fästet. Så det blev inget för mig.
Du sparade inte delar då du skrota den ?

Mvh
//Joakim Asplund
 
joaasp joaasp skrev:
Går det att utveckla, den nedre skruven blir en lång som du gängar i den yttre delen och drar fast fästet med 2 skruv eller bler 3 skruvar totalt ? Hej kan du lägga uppven bild på din så ska vi titta men jag tror att de blev 1 skruv

Mvh
//Joakim Asplund
 
Så ser den ut.

//Joakim Asplund
 
  • Hand håller en nedsliten metallfäste med spår av slitage och borrade hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
joaasp joaasp skrev:
Så ser den ut.

//Joakim Asplund
Jag skulle säga att jag borrade rakt igenom i mitten på den lösa delen in i den runda och drog ihop den
 
He
nizzehult nizzehult skrev:
[bild]

Nu har min son fixat en utskrift av en ny del! Ska bli intressant att se om den passar, kanske behöver modifieras lite innan vi blir helt nöjda.
Hej!
Jag fick samma problem som dig gällande gångjärn till duschdörren.
Kan jag få hjälp av dig?

Mvh/
Kachir Eskander
0704962363
 
nizzehult nizzehult skrev:
[bild]

Nu har min son fixat en utskrift av en ny del! Ska bli intressant att se om den passar, kanske behöver modifieras lite innan vi blir helt nöjda.
Löste det sig till slut? Jag har tyvärr samma problem.
 
joaasp joaasp skrev:
Du sparade inte delar då du skrota den ?

Mvh
//Joakim Asplund
Nej tyvärr inte. Jag har en dörr kvar som också den har lossnat från veckan. Typ 15000 för nytt par duschdörrar, sura pengar som jag hellre lagt på finare resa.
 
nizzehult nizzehult skrev:
[bild]

Nu har min son fixat en utskrift av en ny del! Ska bli intressant att se om den passar, kanske behöver modifieras lite innan vi blir helt nöjda.
Hej. har din son sparad 3D filen?
kan du snålla dela med oss 3D filen?
 
nizzehult nizzehult skrev:
Tässä on kuva:
[ATACH]147757[/LIITE]
S stinaoerik skrev:
Hei!

Tarvitsemme apua tuomerkin tassumissa tjoukkaappistamme, jossa yhden oven alasarana on rikki. Meidan on hankittava varaosa, mutta ovissa ei ole markä tai sarjanumeroa mikas.

Olen also jutellut tjädenet kanssa, joilta asunnon ostimme, mutta sättä tälä ketä täkäshet ogäläitat ovat asentaneet tjukaapin, joët he ei käämä tienneet, miasa se tuli. Olen myös gäyä katsomassa Bauhausista Linköpingissä, missamme, mutta ei sälläkän tuttia.

Enjoy alkaa olla öpätoivoinen ja olisimme uskomätten iloisia, jos joku häsäisi szujn.

Kiitos jo etukäteen!
/Stina ja Erik

[ATACH]128579[/ITTACH]
[ATACH]128580[/LIITE]
[ATACH]128581[/LIITTEET]
[ATACH]128578[/LIITE]
S stinaoerik skrev:
Hei!

Tarvitsemme apua tuomerkin tassumissa tjoukkaappistamme, jossa yhden oven alasarana on rikki. Meidän on hankittava varaosa, mutta ovissa ei ole merkä tai sarjanumeroa mikas.

Olen also jutellut tjädenet kanssa, joilta asunnon ostimme, mutta sättä tälä ketä täkäshet ogäytät ovat asentaneet tjukaapin, joët he ei käämä tienneet, miasa se tuli. Olen myös gäyä katsomassa Bauhausista Linköpingissä, missamme, mutta ei sälläkään tuttia.

Nyt alkaa olla öpätoivoinen ja olisimme uskomätten iloisia, jos joku tässäisi szujn!

Kiitos jo etukäteen!
/Stina ja Erik

[ATACH]128579[/ITTACH]
[ATACH]128580[/LIITE]
[ATACH]128581[/LIITTEET]
[ATACH]128578[/LIITE]
S stinaoerik skrev:
Hei!

Tarvitsemme apua tuotemerkin tunnistamisessa suihkukaappistamme, jossa yhden oven alasarana on rikki. Meidän on hankittava varaosa, mutta ovissa ei ole merkkiä tai sarjanumeroa missään.

Olen myös jutellut ihmisten kanssa, joilta asunnon ostimme, mutta näyttää siltä, että edelliset omistajat ovat asentaneet suihkukaapin, joten he eivät myöskään tienneet, mistä se tuli. Olen myös käynyt katsomassa Bauhausista Linköpingissä, missä asumme, mutta ei sielläkään tuttia.

Nyt alkaa olla epätoivoinen ja olisimme uskomattoman iloisia, jos joku tunnistaisi suihkun!

Kiitos jo etukäteen!
/Stina ja Erik

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Epoxylimmet Rexxan SuperStrong applicerat på metallkomponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sliten dörrkarm med spricka lagad med Rexxan SuperStrong epoxylim.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning av Rexxan SuperStrong 2-komponents epoxylim. För höga belastningar, tål temperaturer -40°C till +180°C och har 3 ton draghållfasthet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade också samma problem och inga reservdelar finns inte. Så jag användade Rexxan SuperStrong epoxylim (mattan). Det lovar 3 ton draghållfasthet och har fungerat bra.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.