Mystiskt vitt pulver har spritts kring lönnens stam vid Spettekaksvägen i Sköndal. Varför det har spritts, av vem och vad det består av är oklart. Men landskapsarkitekten NL agerade resolut tillsammans med medarbetare från markentreprenören Svevia. De luktade på pulvret, blev illamående och bestämde sig för att ringa polisen som inte tog lätt på det. Det blev avspärrning med byggstaket och total bortsugning av markens ytlager. Miljöbrott utreds.
https://www.mitti.se/nyheter/tva-sjuka-av-pulver-vid-trad--platsen-avsparrad-6.3.292604.a9d2cad0e6
Vad har vi att göra med här? Försök till trädmord? Gerillagödsling? Myrbekämpning som spårat ur? Kalkning av gräsmattan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.mitti.se/nyheter/tva-sjuka-av-pulver-vid-trad--platsen-avsparrad-6.3.292604.a9d2cad0e6
Vad har vi att göra med här? Försök till trädmord? Gerillagödsling? Myrbekämpning som spårat ur? Kalkning av gräsmattan?
Redigerat:
Jag måste säga att det var en nästan osvensk handlingskraft i detta ärende från det allmännas sida. Inte skulle jag räkna med att kommunen flyger ut om jag gör en anmälan av något liknande, ordnar med ordentlig avstängning och ser till att avlägsna hela ytlagret med en sugbil inom kort. Kostnaden...
Har vi en kulturell förändring på gång i samtiden? Att det allmänna nu plötsligt agerar med kraft?
Har vi en kulturell förändring på gång i samtiden? Att det allmänna nu plötsligt agerar med kraft?
Träd vid större vägar skall inteunderskattas. Trädkronor, speciellt med utslagna löv, minskar buller enormt
Så om det är en av de som bor vid vägen är det nog ett självmål. Mer sol i trädgården men mer vägbuller
Så om det är en av de som bor vid vägen är det nog ett självmål. Mer sol i trädgården men mer vägbuller
Någon som vill ha mer sol i trädgården och/eller bättre utsikt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur beskär man plommonträdet?
Häckar, Buskar & Träd -
Äppelträdet har klyvts - vad göra?
Häckar, Buskar & Träd -
Går plommonträdet att rädda?
Häckar, Buskar & Träd -
Vad gör jag nu när jag har sett en råtta klättra i körsbärträdet
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Snygga till trädetaljer i hemmet