Hej, vi bygger med Myresjöhus i sthlm och har hittills bara mkt bra att säga om dem. Vår säljare har varit mkt bra och han är genuint intresserad av att allt skall gå rätt till. Har hittills fått mkt bra information från dem, se kundkväll på Myresjöhus på min nystartade blogg http://oceanlivinginsight.blogspot.se/
Vi kommer att bygga en Hudson från Ocean Living. Säljaren har hjälpt oss med att minska huset något och har vridit och vänt kalkylen för att vi och banken skall bli nöjda då utgångspriset var lite mkt för våran plånbok och den totala budgeten.
Jag har tom tagit upp de forum inlägg som finns här för att få svar på att det INTE skall hända oss.
Det han säger är att de ju inte kan försvara sig i dessa forum och att det har förekommit problem i andra städer pga dåliga hantverkare. Det dock skall vara borttagna nu. Hantverkarna vill ju så klart ha fler jobb och då är det naturligtvis viktigt att de fortsatt sköter sig för att få fler uppdrag. Kan inte svara för övriga landet nu då men i stockholm sägs de vara borta nu. Byggledaren säger att de numer bara anlitar hantverkare som varit med länge och som de verkligen kan lita på! Mer info här: http://oceanlivinginsight.blogspot.se/

• Gilla
Herc
  • Laddar…
cafyr skrev:
Hej, vi bygger med Myresjöhus i sthlm och har hittills bara mkt bra att säga om dem. Vår säljare har varit mkt bra och han är genuint intresserad av att allt skall gå rätt till. Har hittills fått mkt bra information från dem, se kundkväll på Myresjöhus på min nystartade blogg [länk]
Vi kommer att bygga en Hudson från Ocean Living. Säljaren har hjälpt oss med att minska huset något och har vridit och vänt kalkylen för att vi och banken skall bli nöjda då utgångspriset var lite mkt för våran plånbok och den totala budgeten.
Jag har tom tagit upp de forum inlägg som finns här för att få svar på att det INTE skall hända oss.
Det han säger är att de ju inte kan försvara sig i dessa forum och att det har förekommit problem i andra städer pga dåliga hantverkare. Det dock skall vara borttagna nu. Hantverkarna vill ju så klart ha fler jobb och då är det naturligtvis viktigt att de fortsatt sköter sig för att få fler uppdrag. Kan inte svara för övriga landet nu då men i stockholm sägs de vara borta nu. Byggledaren säger att de numer bara anlitar hantverkare som varit med länge och som de verkligen kan lita på! Mer info här: [länk]
Har precis byggt med MH, känner igen er entusiasm men tro mig ni kommer gå ur projektt med en annan känsla både ekonomiskt och kvalitetsmässigt. Men lycka till och glöm inte att vara syna allt hela tiden!

• Gilla
mares
  • Laddar…
Douglas L skrev:
Har precis byggt med MH, känner igen er entusiasm men tro mig ni kommer gå ur projektt med en annan känsla både ekonomiskt och kvalitetsmässigt. Men lycka till och glöm inte att vara syna allt hela tiden!
Byggaren är allt, en bra byggare med bra UL=bra resultat. Sedan kan man prata i timtal i veckor med en "byggtekniker" som har alla möjliga teorier och ideér om vad som borde vara ok ur AMA-synpunkt. Jag kan ju bara säga att det som Hus AMA har som lägsta standard är inget man vill ha i sitt nybyggda hus. Då kunde man lika gärna bott kvar i sin 70-talskoja.
Jag hoppas naturligtvis att det går bra för TS, men det är snart gjort att befinna sig i en situation där man betalat för ett nytt hus men får "annorlunda" kvalitet. Så var noga med betalningarna, har man betalat är det svårare att få den åtgärd man skulle vilja ha.

Vårt förra hus var ett prefab kataloghus från en av de större leverantörerna. Modellen var ett av deras flaggskepp då. De har byggt och bygger jätte fina hus. Men vi fick slarviga byggare. I efterhand har stora o små saker dykt upp. Bl.a var huset snett, inte rätvinkligt monterat. + en del hemsnickrade lösningar utanför konstruktionsritning. Så...jag skulle vara noga med allt som nämns här, men framför allt bygglaget. Stommarna kan vara aldrig så bra, man läser in sig på väggar o modeller till leda, men två byggda hus av samma modell från samma leverantör kan bli väldigt olika. Tro mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.