7 426 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
Mygg!!! Mega Catch
Har otroligt mycket mygg och det går inte att vara utomhus. Har suttit och kollat på internet och hittat en som heter Mega Catch Premier. Jag undrar om det är någon som har en sådan och om den fungerar bra. Dels för att veta var man själv måste sätta gränsen för hur mycket pengar man är redo att betala. Denna jag hittade kostade 2.500kr plus någon form av tablett som kostade runt 170kr och räcker i 1 månad.
http://myggfri.nu/Home/tabid/177/Default.aspx
Någon som har en sådan eller vet om den fungerar bra?
http://myggfri.nu/Home/tabid/177/Default.aspx
Någon som har en sådan eller vet om den fungerar bra?
Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
hej erila!
blev det någon mega catch? och i så fall hur fungerar den?
blev det någon mega catch? och i så fall hur fungerar den?
Morsan : Detta är en annan produkt.
Linkentuss_ : Jo, vi köpte den. Man kan välja mellan antingen vattenbehållare eller påse. Vi använder vattenbehållaren eftersom påsen mer var för att identifiera myggorna. Man fyller behållaren med vatten, diskmedel och lite dricka eller saft. Sedan så har man en doftgrej av något slag som man ställer bredvid också startar man hela apparaten. Man kan välja mellan timer funktion eller att ha i gång den hela tiden. Sedan vi köpte den har vi haft igång den hela tiden. Och det är ju egentligen svårt att veta hur bra den fungerar men det samlas då massvis med myggor i behållaren, så då måste den ju fungera. Nu har vi ju säkert flera miljarder myggor så det lär väl ta en stund till innan man känner sig riktigt nöjd. Har ändå bara haft den i 2 veckor ca.
Skillnaden mellan den här och de andra är att dom flesta andra går på gas, vilket denna inte gör. Utan det är endast den där doftpatronen. Den går på ström, och det följer med en 18m lång sladd. Vilket var ett stort plus tycker jag. Eftersom det dras rätt mycket mygg till maskinen så vill man ju inte ha den riktigt där man sitter.
Linkentuss_ : Jo, vi köpte den. Man kan välja mellan antingen vattenbehållare eller påse. Vi använder vattenbehållaren eftersom påsen mer var för att identifiera myggorna. Man fyller behållaren med vatten, diskmedel och lite dricka eller saft. Sedan så har man en doftgrej av något slag som man ställer bredvid också startar man hela apparaten. Man kan välja mellan timer funktion eller att ha i gång den hela tiden. Sedan vi köpte den har vi haft igång den hela tiden. Och det är ju egentligen svårt att veta hur bra den fungerar men det samlas då massvis med myggor i behållaren, så då måste den ju fungera. Nu har vi ju säkert flera miljarder myggor så det lär väl ta en stund till innan man känner sig riktigt nöjd. Har ändå bara haft den i 2 veckor ca.
Skillnaden mellan den här och de andra är att dom flesta andra går på gas, vilket denna inte gör. Utan det är endast den där doftpatronen. Den går på ström, och det följer med en 18m lång sladd. Vilket var ett stort plus tycker jag. Eftersom det dras rätt mycket mygg till maskinen så vill man ju inte ha den riktigt där man sitter.
Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
Hej
Vi köpte en vi oxå. men en mega catch eco plus (likadan men med kolsyrepatron)
vår har stått på i fyra dagar, jätte dålig fångst. Idag flyttade vi den till ett nytt ställe och hoppas på bättre fångst där.
Vi köpte en vi oxå. men en mega catch eco plus (likadan men med kolsyrepatron)
vår har stått på i fyra dagar, jätte dålig fångst. Idag flyttade vi den till ett nytt ställe och hoppas på bättre fångst där.
Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
har gått 2 veckor nu och fångsten har varit skitdålig! Max 100mygg. MEN vi har varit i kontakt med supporten (myggfri.nu). tydligen verkar det vara fel på en värmeplatta så de ska skicka en ny.
återkommer om resultatet
återkommer om resultatet
Vi hade också problem med värmeplattan, fick en ny och det gjorde en "viss" skillnad.linkentuss_ skrev:
Vittjar maskinen var tredje dag och då är det en rejäl "gröt" i burken.
Om du inte har CO2-tillsatsen så rekommenderar jag den. Stor skillnad mot utan, men man bör inte snåla och köra för lite CO2, vi kör 120-130 bubblor/minut jämfört med dom rekommenderade 50-60. Visst, du tömmer flaskan snabbare, men du fångar också mer, så det är en avvägning
Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
Nu har plattan kommit, vi har testat, men det blev ingen bättre fångst . vi hade CO2 -tillsatsen på runt 100bubblor/minut. Vi har faktiskt returnerat "apparaten" för vi tyckte inte den fungerade särskilt bra. Supporten på myggfri.nu rekommenderade en skeeter vac. eftersom Mega catch eco inte fungerade här. Vi valde att inte köpa någon nu eftersom säsongen snart är över. får se om det blir nytt försök nästa vår.
Måste dock säga att supporten på myggfri.nu har varit helt suveräna med tips och råd, när inget fungerade var det inget krångel med att returnera mega catchen.
Måste dock säga att supporten på myggfri.nu har varit helt suveräna med tips och råd, när inget fungerade var det inget krångel med att returnera mega catchen.
Många som själva säljer Mega-catch säger samma sak, Mega-catch reduserar bara myggen medans andra system som Skeeter men framför allt Mosquito Magnet utrotar.
Granngården har fått tillbaka ganska många av sina MC de sålde till halva priset förra månaden sa de när jag ringde sist.
Granngården har fått tillbaka ganska många av sina MC de sålde till halva priset förra månaden sa de när jag ringde sist.
Klicka här för att svara