S sve84 skrev:
Kommer vara
Kommer vara minst två personer. När jag räknade själv så var det enorm skillnad på råspont och luckor, minst tiotusen (luckorna dyrare), men inte enligt en son jag får hjälp av sin frågat hos bygghandeln. Får dubbelkolla imorgon själv.
Hur många timmars arbetstid ska färdiga råspontluckor spara?
Om man ägnar en extra dag åt att spika spont som privatperson verkar det vara en alldeles utmärkt timpenning och det blir mindre spill och lättare att få upp på taket.

• Gilla
sve84
  • Laddar…
Ja, jag ska räkna igenom allt.
F fribygg skrev:
Hur många timmars arbetstid ska färdiga råspontluckor spara?
Om man ägnar en extra dag åt att spika spont som privatperson verkar det vara en alldeles utmärkt timpenning och det blir mindre spill och lättare att få upp på taket.
Ska väl räkna igenom allt och fundera lite. Det är jag, pappa och en kompis pappa som hjälps åt, så några direkt pengar att spara på kortare arbetstid finns inne. Däremot kan den ju användas till annat, den tiden.

Min butik hade bara 17 mm ändspotat, medan luckorna var 20 mm. Kostnad 150 eller 200 kr per m2, så visst var det klart dyrare...

• Gilla
sve84
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Min butik hade bara 17 mm ändspotat, medan luckorna var 20 mm. Kostnad 150 eller 200 kr per m2, så visst var det klart dyrare...
Alla seriösa bygghandlare kan ta hem tjockare ändspontad råspont

• Gilla
sve84
  • Laddar…
Det tror jag säkert, men eftersom jag är folkskygg håller jag mig till det som finns i deras lista med produkter på hemsidan :oops:

• Gilla
sve84
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Det tror jag säkert, men eftersom jag är folkskygg håller jag mig till det som finns i deras lista med produkter på hemsidan :oops:
Det går att ringa eller maila sin lokala virkesnasare så levererar de vad virke du behöver

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.